.asp bestand opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

nadientje

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2005
Berichten
6
Ik hoop dat ik mijn vraag hier goed heb staan.

Het probleem is dat ik een serie via internet wil bekijken maar de afleveringen niet kan openen. Het gaat op een .asp bestand.

Ik heb windows xp home.

Als iemand mij zou kunnen helpen heel graag. Graag niet al te moeilijke uitleg, heb niet heel veel verstand van compu's.
 
Een .asp bestand is een bestand met programmeertaal gericht op internetgebruik.

Het is dus niets anders dan een internetpagina maar dan met programmeerwerk erin die je niet zomaar kunt openen met je browser.

Om welke website/pagina gaat het? En hoe kom je aan het .asp bestand?
 
Ik heb het even geprobeerd, maar op jouw manier gaat dat niet lukken; je download is echt niet de aflevering zelf, maar alleen het pictogrammetje of zo (kijk maar naar de grootte -135 bytes!!).
Bij mij opent het filmpje op de site ook niet, maar dat ligt volgens mij aan de site zelf en niet aan jouw of mijn pc. Ik krijg in elk geval de melding in WMP:

"Kan het bestand niet afspelen. Als het bestand zich op een andere computer bevindt, controleert u of u bent verbonden met het netwerk. Hebt u een pad opgegeven, dan controleert u of dit pad klopt. Als het probleem zich blijft voordoen, is de server mogelijk niet beschikbaar."

Misschien is alleen de site overbelast en probeer je het gewoon later nog eens een keer.
 
Dankje wel voor je hulp. Ik krijg bij het openen de volgende mededeling:

Windows kan het volgende bestand niet openen.

Bestand: openclip[1]. asp

Om dit bestand te kunnen openen , moet bekend zijn met welk programma dit bestand is gemaakt. Windows kan dit on line opzoeken, maar u kunt ook zelf een programma op uw computer selecteren.

Wat wilt u doen?

* het bijbehorende programma via het web opsporen
* het programma in een lijst selecteren

Als ik het bijbehorende programma via het web opsporen aanklik, krijg ik de volgende informatie:



Windows has the following information about this file type. This page will help you find software needed to open your file.


File Type: Microsoft Active Server Page

File Extension: .asp
Description: This file is used by a web server to dynamically create a web page. Software or information available at:

* Microsoft Visual InterDev


You may search the following Web site for related software and information:

* Windows Live Search

You may purchase or download software related to this file type from the following Web site:

* Windows Marketplace

En als in bijvoorbeeld mediaplayer in de lijst selecteer geeft hij aan dat ik codecs mist, terwijl all codecs aanwezig zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan