Camera naar pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Romario

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2001
Berichten
245
Ben sinds kort begonnen met al mijn dv bandjes op mijn computer te zetten. Ik heb Pinnacle Studio 11. De opties die ik krijg is of DV if MPEG. Als ik kies voor DV, krijg ik 15 minuten in 4 GIG (wel superkwaliteit). Kies ik voor MPEG, gaat dit in 1 GIG (kwalitiet stukke minder). Ik snap dit niet. Waarom kan ik niet net als een gewone DVD, 2 uur superkwaliteit kwijt op 4 GIG? Mis ik wat opties/instellingen?
 
Ben sinds kort begonnen met al mijn dv bandjes op mijn computer te zetten. Ik heb Pinnacle Studio 11. De opties die ik krijg is of DV if MPEG. Als ik kies voor DV, krijg ik 15 minuten in 4 GIG (wel superkwaliteit). Kies ik voor MPEG, gaat dit in 1 GIG (kwalitiet stukke minder). Ik snap dit niet. Waarom kan ik niet net als een gewone DVD, 2 uur superkwaliteit kwijt op 4 GIG? Mis ik wat opties/instellingen?


Mpeg 2 is de standaard voor DVD's, dit is ook een compressie techniek wat meteen de "mindere" kwaliteit tegenover DV verklaard. 2 uur DV formaat op een DVD gaat gewoon niet.
 
Dit kan kloppen, zo staat het in de handleiding dus ....

_________________________________________________________________________

Kies de schijf waarop de op te nemen bestanden moeten worden weggeschreven. Partitie, extra harde schijf, externe USB schijf, het kan allemaal zolang het maar niet de schijf of partitie is waarop Windows XP is geinstalleerd. In dit voorbeeld worden de bestanden op één van de externe harde schijven weggeschreven, schijf F:.

Plaats de bestanden altijd in een map en geef deze een logische naam. Bijvoorbeeld StudioOpnames. Of een map Studio, met een submap Opgenomen. Neem bij voorkeur op via de optie DV-opname. Dat garandeerd de hoogste kwaliteit. Nadeel is dat er grotere bestanden worden aangemaakt dan bij Mpeg-opname. Het is kiezen tussen beste kwaliteit, grote bestanden en goede kwaliteit, minder grote bestanden.

Studiowerkenmet_Opnamescherm.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan