Operating System Not Found. harddisk niet in BIOS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smippy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Berichten
4
Hallo allemaal,
Ik weet niet precies of ik dit hier moet plaatsen omdat ik niet weet of het een softwarematig probleem is of iets met de hardware.
dus mods, verplaats dit bericht even al staat het verkeerd.

Nu het probleem.

een tijdje geleden starte ik mijn fujitsu siemens computer op om verblijd te worden met het bericht: Operating System not found.
Daarna ging ik naar de BIOS en zag dat daar mijn harde schijf niet werd vermeld.
Ik vermoedde het ergste dat mijn harde schijf getoast was.
Op internet rondgezocht en vond daar verschillende tips zoals in de recovery panel het commando "fixmbr" intypen en zelfs xp opnieuw installeren. Maar omdat de harde schijf niet gevonden werd, viel er niks te "fixen" of te installeren.
Ik heb de kast opengemaakt en de stekkers gechecked. Zelfs de master van de DVD drive in mijn harde schijf gedaan om te checken of het niet aan de kabel lag.
Ook toen werd de harde schijf niet vermeld in de bios. ( alles hierna weer hersteld naar de originele opstelling)

Totdat ik in de bios de "restore defaults" optie gebruikte.
ik startte opnieuw op en ging weer in de bios. Nu werd de harde schijf wel vermeld!
Ik blij, uit de bios, alles laadde wel maar ging erg langzaam totdat hij bij het laadscherm van xp kwam. Daar laadde hij eventjes maar startte toen weer opnieuw op.
Weten jullie mischien de oorzaak/oplossing van dit probleem?

Specificaties:
Windows XP home edition SP2
Intel Inside pentium 4 3.0 ghz hyperthreading
512 MB Ramm
ati radeon 9600 128 mb
harddisk 200gb
( alle hardware is nog origineel, er is niks vervangen. )

Al kunnen jullie me hierbij helpen dan, dan, ga ik naakt over straat rennen! :p
( nederlands, nooit mijn sterkste vak geweest )
 
Zoek in Bios even naar "clear ESCD" en zet die op ENABLED [default is disabled], dan worden alle systeem onderdelen even door bios nagelopen en vervolgens goed aan windows doorgegeven...........
 
Zoek in Bios even naar "clear ESCD" en zet die op ENABLED [default is disabled], dan worden alle systeem onderdelen even door bios nagelopen en vervolgens goed aan windows doorgegeven...........

"clear ESCD" niet gevonden.

Ik heb phoenixBIOS. mischien helpt dit?
 
Net in recovery panel de volgende commando's ingevoerd
c:\>chkdsk
De schijf heeft mogenlijk 1 of meerdere onherstelbare fouten.

c:\>format c: (uit wanhoop)
verwisselbare schijven kunnen niet worden geformateerd.

Vraagje: hoe moet je het commando fixmbr goed invullen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan