Nederlandse tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

roy464

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Berichten
10
Dag beste mensen!

Mijn naam is Roy en ben pas nieuw op deze site.
Mocht het zo zijn dat mijn vraag al elders staat in dit forum en ik niet goed gekeken heb, dan nu alvast mijn excuses. Ik ben (nog) niet zo'n held wat fora betreft.

Laat ik maar met de deur in huis vallen:
Voor mijn neefje wil ik graag een "back-up" maken van de dvd Madagascar. Via een P2P-programma ben ik al het programmaatje "DVDShrink" aan het downloaden, omdat ik via Google te weten ben gekomen dat dit het beste is om zodoende het origineel tot een brandbaar formaat te maken. (Althans, zo heb ik het begrepen.) En als het goed is, zal het 'Shrink'-programmaatje me verder helpen hoe te handelen.
Op deze originele versie staat ook het keuzemenu om de nagesynchroniseerde Nederlandse versie te kiezen. En nu zijn mijn vragen:

A) Kan ik op de "back-up"-versie enkel en alleen de Nederlandse tekst met de dvd laten meelopen?
B) Zoja, hoe doe ik dat dan precies?

Er is voor alles een eerste keer en al het begin is moeilijk, zo ook wat dit betreft en voor mij betreft. Ik heb dit nog nooit gedaan, hoewel ik op zich best wel handig ben met de pc.
Mocht iemand mij dus de antwoorden kunnen geven, graag in niet al te technische taal.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groet,

Roy

P.S.: Ook zou ik graag willen weten hoe de dvd te kopieëren zodat het voor ieder type dvd-speler te gebruiken is. Gaat dat misschien óók via DVDShrink of heb ik daar het programma "Filmmaker" voor nodig?
 
Laatst bewerkt:
Met DVDShrink kan je overigens alleen maar de DVD "rippen", de dvd op de harde schijf zetten. Je kunt de kwaliteit terug brengen en opties weglaten. Het is heel gemakkelijk in gebruik, het is gewoon een kwestie van selecteren en deselecteren.

Voor meer informatie over het programma zie de link van puppie.
 
Met DVDShrink kan je overigens alleen maar de DVD "rippen", de dvd op de harde schijf zetten. Je kunt de kwaliteit terug brengen en opties weglaten. Het is heel gemakkelijk in gebruik, het is gewoon een kwestie van selecteren en deselecteren.

Voor meer informatie over het programma zie de link van puppie.

Bedankt voor de opmerking.
In dat geval moet ik dus nog op zoek naar het antwoord hoe ik enkel de Nederlandse tekst op de kopie zou kúnnen plaatsen.
Ik kom hier op terug.

P.S.-je: Is het een "domme" redenering als ik vraag of de kopie via DVDShrink dan afspeelbaar is op ieder willekeurige dvd-speler of is daar een ander programma voor nodig?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de opmerking.
In dat geval moet ik dus nog op zoek naar het antwoord hoe ik enkel de Nederlandse tekst op de kopie zou kúnnen plaatsen.
Ik kom hier op terug.

P.S.-je: Is het een "domme" redenering als ik vraag of de kopie via DVDShrink dan afspeelbaar is op ieder willekeurige dvd-speler of is daar een ander programma voor nodig?

Je maakt als het ware een kopie dus zou hij afspeelbaar moeten blijven. Maar je kunt met DVDShrink ook de DVD regiovrij maken.
 
Je maakt als het ware een kopie dus zou hij afspeelbaar moeten blijven. Maar je kunt met DVDShrink ook de DVD regiovrij maken.

Ik heb de links die je gisteren voorstelde opgevolgd en uitgevoerd, maar helaas blijft de originele dvd op 42% hangen. Het schijnt een cyclische redundantiecontrole melding geven, wat neerkomt dat de dvd beschadigd is en het proces afgebroken wordt omdat de analyse op dat punt in een cirkeltje blijft draaien op zoek naar een doorgang.
Het woord 'cyclische redundantiecontrole' via Google opgezocht en kwam op andere fora wat oplossingen tegen zoals 'virtualdub' en 'Clone CD'. Beide programma's na het installeren geprobeerd, maar zonder resultaat.
Goddank is de film nog wel op de normale manier te bekijken.

Ik vind het vreselijk om dit te moeten zeggen, ondanks alle goede hulp die ik van jou en Puppie heb gekregen. Maar ik houd jullie links zeer zeker in mijn bestand voor de volgende keer.
Nogmaals enorm bedankt en vriendelijke groet,

Roy
 
Jammer.......maar suc6 verder.;)
 
Geen probleem, we zijn hier om een ieder hier te helpen. Maar ook bedankt dat je jouw probleem helemaal uitlegd, dit voor de andere die dit problemen ook tegkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan