Olivetti recovery vanaf diskette

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alfred 2

Meubilair
Lid geworden
6 apr 2007
Berichten
5.930
Ik knap af en toe een computer op. Nu had ik een Olivetti M4 met 82 module. Tijdens het flashen van de Bios is het niet goed gegaan en niets doet het nog. :cool: Er is geen spoor van een Bios op het moederbord te zien. Gelukkig heeft het moederbord een RCVR jumper. Hiermee kan een klein stukje CMOS nog van diskette opstarten zonder toetsenbord en videosignaal. De opstart diskette werkt wel maar stopt en het lampje blijft aan. Ik kan zo ook geen opdrachten geven in autoexec.bat. Op het internet werd melding gemaakt van een speciale recovery disk van Olivetti. Zoiets zou ik dan nodig hebben maar ik kan echt helemaal niets vinden. Googelen lijkt zinloos. Olivetti is opgehouden met computers en biedt geen ondersteuning meer. Kan iemand mij helpen aan zo een programma of heeft iemand hier ervaring mee? Ik denk dat het een AMI Bios is in deze computers maar het bios dat ik heb geflasht was Award dus dat zou moeten kloppen. Ik heb hiervan een backup.bin en een backup.bio bestand. De opdrachtregel waarmee je kunt recoveren (AWDFLASH.EXE BIOSFILE.BIN /PY /SN /R /CC /CD /CP) werkt dus vanuit autoexec.bat.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de computer laten recyclen want het had erg lage specificaties en er kon misschien uiteindelijk toch geen grotere harddisk in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan