Film --> Groter dan 4.7GB(DVD5) --> Hoe krijg ik hem op een 4.7disc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Raoul90

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Berichten
1.666
Hallo,

Film --> Groter dan 4.7GB(6GB tot 8GB) --> Hoe krijg ik hem op een 4.7GB disc?

En kan dit wel?
 
nee dat kan niet.. je kan hem wel kleiner maken door bijv. Reclame weg te halen..Ik kan alleen even niet op de naam van het programma komen
 
nee dat kan niet.. je kan hem wel kleiner maken door bijv. Reclame weg te halen..Ik kan alleen even niet op de naam van het programma komen

Er wordt mij verteld dat het kan met dvdfab platinum..
 
Door middel van opnieuw hercoderen ofzo
 
Dolle pret, mrmusic is de enige die een zinvol antwoord plaatste..................
 
Raoul90, de vraag is nu alleen even of je de kwaliteit nog wel acceptabel gaat vinden.Als je 6 tot 8 GB met Shrink gaat comprimeren is de kans zeer groot dat je een allerbelabberste kwaliteit overhoudt. Kijk bij Shrink wat het comprimeer percentage wordt. Als het minder dan 75% is, dan zou ik het niet doen, maar een eurootje of 7 uitgeven voor een zogenaamde double layer DVD (voor zover je brander dat aankan)
 
Laatst bewerkt:
Raoul90, de vraag is nu alleen even of je de kwaliteit nog wel acceptabel gaat vinden.Als je 6 tot 8 GB met Shrink gaat comprimeren is de kans zeer groot dat je een allerbelabberste kwaliteit overhoudt. Kijk bij Shrink wat het comprimeer percentage wordt. Als het minder dan 75% is, dan zou ik het niet doen, maar een eurootje of 7 uitgeven voor een zogenaamde double layer DVD.

Ik kijk wel even. DL dvdtjes kan ik voor 2 euro krijgen per stuk..
 
Heb in geen 8 maanden een DL DVD gekocht, de prijzen zakker sneller dan ik dacht.............
 
nee dat kan niet.. je kan hem wel kleiner maken door bijv. Reclame weg te halen..Ik kan alleen even niet op de naam van het programma komen

wees in vervolg zeker ,eer je iets vermeld ;)
 
Nero Recode (plugin) is ook een prettig programma om dvd's kleiner te maken.
 
De kwaliteit van DVDShrink is acceptabel hoor, maar je moet niet klakkeloos op "backup" drukken.

Wat ik altijd doe:

Extra's, menu's etc op hoge compressie zetten zodat de hoofdfilm zo min mogelijk gecomprimeerd wordt. Ook het weghalen van nutteloze talen (frans 5.1 geluid bijv) scheelt een hoop.
 
Idd. de kwaliteit van het programmaatje Shrink is prima. Ik heb echter de ervaring dat bij een (noodgedwongen) compressie lager dan 75%, ik persoonlijk de beeldkwaliteit niet meer acceptabel vind. Ik heb ooit eens een hele lange film zodanig moeten "knijpen", dat de kleuren "flets" werden, het zag er niet meer uit. Een soort transparante film die je te zien kreeg. Zelfs de huiskleur van alle mensen was vaal / schraal.
Of dat nu was bij 75% of 67%, DAT weet ik niet meer.
 
Ik denk toch niet al bij 75%, de meeste DVD9 die met DVD Shrink naar DVD5 omgezet worden zijn maar 75% of nog minder soms met prima kwaliteit
 
Vooral bij snelle beelden zie je dat er veel compressie is. Dan krijg je van die fijne blokjes.

75% is voor de ene film goed, maar voor de andere misschien teveel. (Verschilt ook per persoon, TV, etc etc). De meeste films van mij zitten op de 80/85% en als het echt teveel is strip ik alles en hou ik alleen de hoofdfilm over.
 
Zelf gebruik ik liever Bavaria DVD Rebuilder, dan DVD Shrink. Het duurt wel veel langer dan met DVD Shrink, maar de kwaliteit is veel beter.(na genoeg hetzelfde als voor het encoderen). Shrink gebruik ik alleen als het maar een paar procent compressie is.

PS,
Pasja ik haal voor €1,50 per stuk Platinum DL schijfjes op de zwarte markt in Beverwijk.:)
 
Zelf gebruik ik liever Bavaria DVD Rebuilder, dan DVD Shrink. Het duurt wel veel langer dan met DVD Shrink, maar de kwaliteit is veel beter.(na genoeg hetzelfde als voor het encoderen). Shrink gebruik ik alleen als het maar een paar procent compressie is.

PS,
Pasja ik haal voor €1,50 per stuk Platinum DL schijfjes op de zwarte markt in Beverwijk.:)

ik zou zeggen mooie prijs :p
 
Zelf gebruik ik liever Bavaria DVD Rebuilder, dan DVD Shrink. Het duurt wel veel langer dan met DVD Shrink, maar de kwaliteit is veel beter.(na genoeg hetzelfde als voor het encoderen). Shrink gebruik ik alleen als het maar een paar procent compressie is.

PS,
Pasja ik haal voor €1,50 per stuk Platinum DL schijfjes op de zwarte markt in Beverwijk.:)

heb effe dvd rebuilder binnengetrokken
gebruik je ook cinema craft encoder 2.70.00.12
ben benieuwd of zo spectaculair beter is ,voor mij is schrink al goed
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan