DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

CorV

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
27
Ik heb een tijdje geleden mijn 8 mm vakantiefilms door een professioneel bedrijf op DVD laten zetten wat allemaal goed gelukt is. Hierna heb ik deze bron DVD’s weer in m’n PC geladen voor verdere bewerking zoals verwijdering van ongewenste stukken, toevoegen van effecten en ondertitels plus achtergrond muziek. Ik werk met Magix Video deluxe 2005 plus. Ook dat ging allemaal prima, de opnames hadden overigens de extensie VOB. Daarna heb ik de bewerkte opnames weer op DVD gebrand om ze vervolgens op TV af te spelen. Het beeld vertoonde echter een trillend beeld en was niet op aan te zien, de toegevoegde onderdelen uit het programma van Magix zélf werden overigens goed weergegeven. Daarna heb ik de bron DVD’s nog eens via een videoclub laten overzetten op videotape en ze vervolgens weer bewerkt en weer op DVD gezet. Nu echter werden schuine lijnen als getrapte lijnen weergegeven en vlakken in een blokjes of balkenstructuur. Een slim buurjongetje heeft een DVD overgezet in het formaat AVI. Hier ben weer opnieuw mee aan de slag gegaan maar nu kan Magix dit weer niet lezen. Ik overweeg nu om een ander programma aan te schaffen bijv. Pinnacle Studio. Mijn vraag is nu kan ik bij dit programma dezelfde problemen verwachten of is er misschien een ander programma waar ik wél alles naar wens kan laten verlopen? Wie kan mij tips geven welke mogelijkheden er nog meer zijn. Ik werk overigens met Windows XP Home.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan