Unsupported image file

Status
Niet open voor verdere reacties.

xenium

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2007
Berichten
148
Ik heb een deel foto's op mijn pc staan (heb ze genomen met een hp photosmart 320) en als ik deze op mijn fototoestel wil zien krijg ik de melding: unsupported image file. Op de pc kan ik deze foto's ook niet zien. Deze foto's (allez bestanden) hebben wel de normale grootte, maar krijg: no preview available. Als ik deze foto met paint wil openen krijg ik de melding: "This is not a valid bitmap file, or its format is not currently supported."

Als ik met microsoft office picture manager de foto open en klik dan op properties zie ik dat er niets ingevuld staat bij: horizontal resolution, vertical resolution, bit depth en frame count.

Weet er iemand een goei programma om deze foto's te recoveren?

Alvast bedankt...
 
Oplossing kun je hier vinden.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/fastFaqLiteDocument?docname=c00033784&lc=nl&cc=nl&dlc=nl#N383

En dan punt 7. Ik heb de info hier ook maar gezet maar je moet op bovenstaande link klikken om de firmware te downloaden via punt 7.

7. "Unsupported image file" bericht verschijnt op de Photosmart 320 Camera bij het gebruik van grote geheugen kaarten.
Tijdens het gebruik van een grote geheugen kaart (64MB en groter) op de Photosmart 320 Camera kan het bericht "unsupported image file" verschijnen, dit is meestal opgelost door het downloaden en installeren van de laatste firmware update. Klik hier om naar de firmware download site te gaan.
Indien u hulp nodig heeft bij het installeren van de laatste firmware update dan kunt het volgende document stap voor stap doornemen. Het document vind u hier.
Indien u na het volgen van bovenstaande nog steeds problemen ondervindt met upgraden van de firmware, neem dan contact op met het HP Support Centre.
 
Oplossing kun je hier vinden.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/fastFaqLiteDocument?docname=c00033784&lc=nl&cc=nl&dlc=nl#N383

En dan punt 7. Ik heb de info hier ook maar gezet maar je moet op bovenstaande link klikken om de firmware te downloaden via punt 7.

7. "Unsupported image file" bericht verschijnt op de Photosmart 320 Camera bij het gebruik van grote geheugen kaarten.
Tijdens het gebruik van een grote geheugen kaart (64MB en groter) op de Photosmart 320 Camera kan het bericht "unsupported image file" verschijnen, dit is meestal opgelost door het downloaden en installeren van de laatste firmware update. Klik hier om naar de firmware download site te gaan.
Indien u hulp nodig heeft bij het installeren van de laatste firmware update dan kunt het volgende document stap voor stap doornemen. Het document vind u hier.
Indien u na het volgen van bovenstaande nog steeds problemen ondervindt met upgraden van de firmware, neem dan contact op met het HP Support Centre.

Ik vind die firmware niet... Heb je eventueel eenn rechtstreekse link?
 
Ik heb het geprobeerd, zoals in de tekst staat en als ik de kodak opzet en een update van de firmware wilt doen zegt hij: no auto3sr.hex file. Nogtans staat die file op de root memory van de kodak...
 
Ik heb het geprobeerd, zoals in de tekst staat en als ik de kodak opzet en een update van de firmware wilt doen zegt hij: no auto3sr.hex file. Nogtans staat die file op de root memory van de kodak...

Ondertussen is het gelukt, maar hoe kan ik nu mijn foto's die ik reeds genomen heb nu bekijken en dan ook overzetten naar mijn pc?
 
Als je door de firmwareupdate nog steeds een probleem hebt denk ik dat je beter even de helpdesk hierover kunt bellen aangezien het een vrij specifieke vraag is en dit ook bij de firmware update wordt aangegven.
 
Dus om die foto's dat ik reeds genome heb VOOR de firmware te updaten te kunnen zien, moet ik contact opnemen met de helpdesk?
 
Je moet de helpdesk bellen omdat je probleem dus niet is opgelost na de update van de firmware. Zij zullen je daarin beter kunnen helpen omdat het een specifiek probleem is en bekend is, anders was er geen update uitgekomen.

Dit wil niet zeggen dat zij het probleem kunnen verhelpen.
 
Ik heb eens een foto naar iemand doorgestuurd die ik niet openkrijg en hij kreeg deze foto wel open... Moet ik iets bij installeren of iets aanpassen zodat ik ook die foto's kan openen?

De persoon kreeg de foto open met Irfan View en met Nero Photosnap.
 
Ik heb reeds irfan view geïnstalleerd gehad, maar ik kreeg de foto's nog steeds niet open...
 
Heb je dit met alle foto's van dit type of alleen een aantal.
Check eens of je een foto gemaakt met je camera van een aantal maanden/jaren terug wel kunt openen.

Als het om een aantal gaat zou je eens moeten vragen of de persoon die hem wel kon openen deze opnieuw wil bewaren en deze eens naar je te sturen. Kijken of het dan lukt.

Welke extensie hebben de foto's. JPG, BPM, TIFF, RAW
 
Heb je dit met alle foto's van dit type of alleen een aantal.
Check eens of je een foto gemaakt met je camera van een aantal maanden/jaren terug wel kunt openen.

Als het om een aantal gaat zou je eens moeten vragen of de persoon die hem wel kon openen deze opnieuw wil bewaren en deze eens naar je te sturen. Kijken of het dan lukt.

Welke extensie hebben de foto's. JPG, BPM, TIFF, RAW

met vorige foto's: geen probleem (was op een kaartje van 64 mb, maar kaartje is nu stuk)
die persoon heeft de foto ook teruggestuurd naar mij en dan kreeg ik die wel open (hij heeft die eerst opgeslagen)

de extensie is jpg of jpeg
 
Samenvatting

Jij kunt ze niet openen maar een ander wel
Als de persoon de foto opslaat en terugmailt werkt het bij jouw ook
Voorgaande foto's werken wel.

Dit is inderdaad een vreemd probleem want als het aan jouw pc zou liggen dan moet nooit lukken om ze te openen.

Het lijkt er meer op dat tijdens het maken de foto's niet 100% goed zijn weggeschreven naar het kaartje. Alleen kan ik niet verklaren waarom het op de ene pc wel lukt om die te openen en op de andere niet.

Ik weet niet om hoeveel foto's het gaat maar anders zou ik even aan de persoon vragen om de overige foto's ook even voor je te doen. Dan heb je die maa.

Dan het kaartje opnieuw te formateren vanaf je camera en dan eens opnieuw een foto maken. Lukt het dan weer niet dan zou je zeggen dat het of aan het kaartje ligt of aan de camera.

Ik zou dan toch eens met HP bellen hierover misschien dat zij een oplossing weten. Het is tenslotte een bekend probleem bij ze ivm de nieuwe firmware die ze toen hebben uitgebracht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan