capture still video

Status
Niet open voor verdere reacties.

bbubble

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
2
Hallo,

Ik ben op zoek naar het volgende :

Op een universele manier (bij voorkeur cmdshell) wil ik van twee verschillende video bronnen een image van een video signaal capturen en opslaan in bv .jpg format.

Er zijn video capture kaarten in overvloed maar ik zoek de juiste software om dit te doen, wie-o-wie kan mij adviseren ?

Het mooiste zou een video capture kaart zijn met twee ingangen welke dmv een cmdline utility geselecteerd kunnen worden, waarna een capture gedaan dient te worden en het plaatje wordt opgeslagen.

Het (bestaande) hoofdprogramma waar vanuit eea aangeroepen dient te worden kan ik niet veranderen maar kan wel een cmd file (batch file) uitvoeren, dit zou dus de gewenste methode moeten zijn.

Groeten, -ben
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer m'n voorstellings vermogen in een kronkel te leggen om te snappen wat je bedoeld, maar

je wilt van twee videobronnen 't signaal opnemen en dit image vangen in een .jpg?
ik neem aan dat je geen twee screenshots bedoeld, want die zou je in een photoprogramma kunnen samenvoegen dmv een layer.

't eerste waar ik aan moest denken is MagixVideoStudio.
hier kun je twee video's op een dubbele filmeditor leggen en verschuiven waarna er een samengestelde video van ontstaat, die je naar .jpg weg kunt schrijven.
er zijn ook andere video editors maar daar ben ik momenteel niet van op de hoogte.

via de cmdshell lijkt me een stuk ingewikelder en ben ik datatechnies niet van op de hoogte.
Ik zou in zo'n geval op goed geluk screenshots maken en deze over elkaar gaan leggen in PainShopAnimator (heidens karwei).
:)
 
Ik probeer m'n voorstellings vermogen in een kronkel te leggen om te snappen wat je bedoeld, maar

je wilt van twee videobronnen 't signaal opnemen en dit image vangen in een .jpg?
ik neem aan dat je geen twee screenshots bedoeld, want die zou je in een photoprogramma kunnen samenvoegen dmv een layer.

't eerste waar ik aan moest denken is MagixVideoStudio.
hier kun je twee video's op een dubbele filmeditor leggen en verschuiven waarna er een samengestelde video van ontstaat, die je naar .jpg weg kunt schrijven.
er zijn ook andere video editors maar daar ben ik momenteel niet van op de hoogte.

via de cmdshell lijkt me een stuk ingewikelder en ben ik datatechnies niet van op de hoogte.
Ik zou in zo'n geval op goed geluk screenshots maken en deze over elkaar gaan leggen in PainShopAnimator (heidens karwei).
:)

Misschien was ik niet duidelijk :

Ik heb twee videobronnen (PAL - 75 ohm) waarvan ik van beide op onregelmatig tijdstip een image moet grabben. Normaal zijn dit bewegende beelden (zijn ook aangesloten op een monitor) maar soms moet ik op een bepaald moment een kopie van hebben (om iets vast te leggen).

Nu dacht ik aan een DVR card welke vier ingangen heeft, maar ik zoek de juiste software om deze kaart aan te spreken.

Een bijkomend probleem is dat dit 'grabben' vanuit een ander programma gebeurd, dit programma kan een extern programma aanroepen maar dan moet ik wel de juiste parameters meegeven om een en ander uit te voeren.
 
Ik zou in dit geval twee dvd camera's gebruiken, en die moet je maar hebben. (lenen?)
Ik las pas iets op dit forum over een capture device van Plextor. Dit zou je kunnen benutten om je twee video bronnen mee te "screenen".

Een dvr card gaat m'n pet te boven, mischien iemand anders meer "know-how"?

:)
 
http://www.axis.com/products/video/video_server/

Je zou eens kunnen kijken naar een videoserver, is geen goedkope oplossing, maar is wel een hele goede. Daarmee kun je je video centraal binnen laten komen en kanaal voor kanaal aanspreken wanneer nodig. 1, 2 of meer tegelijk.

En Axis levert er ook software bij. Op een videoserver (analoog) kun je in principe elke camera die analoog signaal geeft aansluiten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan