Wel geluid, geen beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

JoeriRotterdam

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
17
Na van alles geprobeerd te hebben weet ik het niet meer.
Diverse players geprobeerd: VLC, BSplayer, Mediaplayer Classic, Mediaplayer.
Diverse codecpacks geinstalleerd, alles wat met video te maken heeft er af gegooid en er weer op nieuw opgezet. Dit werkte allemaal niet.

GSpot geeft echter bij de tweede videotest steeds de volgende error, maar die snap ik niet:

(Src)->-(A)->(AVI-splitter)>-(B)->(ffdshow raw videofilter)->-(C)->(video renderer)
Failed to connect output pin 0x046d14a4 ("stream 00") on AVI splitter to input pin 0x05063754 ("in") on filter 0c028d5241 ("ffdshow raw filter").ConnectDirect() failed. Error: 0x80040207: (unknown)

Iemand tips?
 
Het kan natuurlijk zijn dat het bestand corrupt is. Kun je het niet branden en bij iemand anders proberen af te spelen?
 
Het is bij al mijn videobestanden en online filmpjes. Ook bestanden die het in het verleden wel gedaan hebben.
Vreemde is dat het vrij plots is ontstaan, kan me niet herinneren iets geinstalleerd te hebben wat met videoplayback te maken heeft.
 
Je kan ook TEVEEL codecs hebben die elkaar in de weg lopen, alhoewel Videolan zelf zijn eigen codecs gebruikt.

Je kunt dat controleren met Codecsniper, eventueel de compatibiliteitsmodus op 98 zetten als hij niet wil.

Ook al een anti virus en spy/malware progjes laten draaien?
 
Systeemherstel al gedaan, antivirus-, antispy/malware al gedaan. Wellicht een stuk verder terug systeemherstel proberen.

Codecsniper geeft 1 broken aan: Directshow - MPEG-2 Sections and Tables.
 
Had ik ook, maar hij haf toen in windows media player een error weer.
Toen moest ik divX plugin installeren en ik had beeld en geluid ;)

greetz joren
 
Rigoreus aanpakken, in apparaatbeheer de videocodecs opzoeken en deze deïnstalleren bij de eigenschappen ervan, dan in de map windows\system32 alle bestanden met de extensie ax verwijderen.

Alle codecpacks deïnstalleren, dan het K-Lite Codec Pack installeren zonder de players en ffdshow, kies alleen die codecs uit die je nodig hebt, divx/xvid, mpeg en mpeg2, ac3 met de booster, de alternatieve Quicktime en Realtime codecs, haal ook de WMP codecs op en installeer die ook.

Mocht er een codec nodig zijn, of op laten halen door WMP of het K-Lite Codec Pack herinstalleren met de nodige codecs aangevinkt.

Deze methode heeft bij mij altijd gewerkt, hopelijk ook voor jou.
 
Als je echt gedaan hebt wat ik aangaf en VCL geeft ook geen geluid, die gebruikt zijn eigen codecs, is of de audiochip niet enabled in de bios, of de drivers werken niet of de in en uitgangen in de mixer staan niet goed.
 
Het geluid heeft het altijd gedaan, het ging om het beeld.
Ik heb een oudere versie van de ATI drivers gedownload en nu werkt het weer.
Bedankt in ieder geval.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan