ipod nano aanlsuiten op stereo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boemel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
Berichten
2
Ik heb gisteren een ipod nano gekocht, samen met een niet-Apple kabel voor aansluiting op de stereo.
Nu blijkt dat het volume dat via de ipod door de luidsprekers komt, een pak lager ligt dan normaal gebruik van de stereo (afspelen van een CD, bijvoorbeeld).
Ook komt het volume door 2 van de 5 surround-luidsprekers, namelijk de linkerluidspreker en de bassluidspreker.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat het volume door de centrale luidspreker komt (en niet de linkerluidspreker) en kan ik iets doen aan het volumeprobleem? Zou de aankoop van een Apple AV-kabel een oplossing kunnen bieden?
 
Of die van apple uitkomst bied weet ik niet. Meestal als je portable audio aansluit op een versterker moet je het volume van de portalbe audio volledig open zetten als je de uitgang van je hoofdtelefoon gebruikt. Als er een extra aansluiting op zit van audio uit dan hoeft dat meestal niet (maar weet niet zeker)...

Dat van je surround kan ook liggen aan een verkeerde manier van aansluiten op versterker.

Ik weet niet of apple met de kabel nog iets speciaals doet met de geluidsvolume dat zou je dan moeten navragen...
 
Hallo My Name

De ipod nano is op de versterker aangesloten via de AUX van de versterker.
Misschien helpt de aanschaf van een dock station...

Ook het probleem van het geluid heb ik nog niet kunnen oplossen.
Maar waar een wil is, is een weg ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan