Heb ik maar 4.5GB aan ruimte op een DVD?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vortigen

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2002
Berichten
139
Nero ziet op mijn DVD'tjes maar 4.5GB aan ruimte en niet 4.7GB zoals zou moeten.
Houdt het brandprogramma soms 200MB aan "reserve" achter of zoiets?
Ik probeerde net namelijk 4.6GB aan data te schrijven en kreeg een error, zowel met Nero als met DVDfab.
Nou heb ik in Nero eens iets gezien van overburning...is dat iets waar ik naar moet kijken?
Ik nam eigenlijk aan dat die 4.7Gig aan ruimte gewoon standaard beschibaar zou zijn.
 
Nee het heeft te maken met de telling van gegevens.
Er staat 4.7 GB op, maar dat wil eigenlijk maar 4.38 GiB zeggen.

GiB staat voor Gibibyte, en dat is dan uiteindelijk de brandcapaciteit...

Zie ook hier:
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD#Technical_information

en de nota:
Note: GB here means gigabyte, equal to 109 (or 1,000,000,000) bytes. Many programs will display gibibyte (GiB), equal to 230 (or 1,073,741,824) bytes.

Example: A disc with 8.5 GB capacity is equivalent to: (8.5 × 1,000,000,000) / 1,073,741,824 ≈ 7.92 GiB.
 
Aha, dus als ik het goed begrijp kan ik maximaal 4.5 Gigabyte aan data branden op een single layer DVD en 8 Gigabyte op een double layer.
Dat komt inderdaad overeen wat Nero mij laat zien als beschibare ruimte op de desbetreffende schijfjes.

Nou, dat is dan ook weer opgelost. Bedankt voor de info en de link James :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ongeveer ja, iets meer. :D

Zet je je vraag nog even op opgelost rechtsonder op de pagina?
vraag_is_opgelost.gif
 
Zojuist als opgelost gemarkeerd en de data aangepast. Volgens mij is het zo goed...denk ik...hihi, ik ben ff in de war maar kijk voortaan wel wat Nero laat zien ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan