plots geen apparaat voor geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Berichten
689
Na goed werken van de pc wil ik een cd'tje opzetten. Geen geluid. Ook mijn luidspreker in de taakbalk is weg. Via configuratie enz naar geluiden en audioapparatuur: daar wordt aangegeven in de tab eigenschappen voor geluid en audio "geen apparaat aanwezig". Daar begrijp ik niets van, want ik heb nmm niets gewijzigd. Iemand een idee? Wel merk ik op dat bv een foute muisklik wel een piep uit de kast komt.
 
Kijk even in Apparaatbeheer of er gele uitroeptekens staan. Vaak verhelp je dit soort problemen om even de installatie van de audio drivers opnieuw uit te voeren.

Hoe het kan is altijd de grote vraag, het gebeurt vaker maar een reden blijft altijd lastig om aan te geven.
 
Wellicht stom, maar ik kan apparaatbeheer nergens vinden
 
Sorry. Apparaatbeheer bekijk ik niet iedere dag. Dus wel gevonden. Alleen bij multimedia controller en videocontroller staan vraagtekens. In een eerdere vraag aan het forum was het antwoord "dat is geen probleem". Dus eigenlijk is alles in apparaatbeheer oke. Wat is dan de oorzaak?
 
Als er bij Mediacontroller een uitroepteken staat dan is dat dus niet ok. Een uitroepteken betekend dat er of geen drivers zijn geinstalleerd, xp het apparaat dus niet herkend.
Een probleem is het zeker niet, xp doet het wel. Maar het apparaat dus niet.
Door op het apparaat te dubbelklikken met het gele teken verschijnt een scherm en daarin staat meer info voor je.

Maar is zou zeggen probeer mijn eerste voorstel eens om de drivers van de geluidskaart nogmaals te installeren.
 
Ik heb Creative sound blaster opnieuw geïnstalleerd, maar ook dat helpt niet.
 
en welke melding geeft apparaatbeheer bij het gele uitroepteken als je daarop dubbelklikt.
 
Er staat "stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd code 28. Ik merk daarbij op dat dit ook altijd zo was. Toch had ik geluid en nu niet meer. Maw daar ligt het kennelijk niet aan. Maar.... ik begrijp er geen hout van. Het werkte en plots niets meer. Ik moet er bij zeggen dat mijn taakbalk ook van kleur veranderde. Was blauw en ook plots een andere kleur. Heel frappant.
 
Als bij zowel multimediacontroller als bij audiocontroller vraag/uitroep tekens staan, begin ik te vermoeden dat de chipset drivers (van je moederbord) niet goed geïnstalleerd zijn.
Welk merk en type moederbord heb je?
 
Drivers zijn toch niet goed geinstalleerd.http://support.microsoft.com/kb/310123/nl

Code 28
De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28)

Aanbevolen oplossingKlik op Stuurprogramma bijwerken om de stuurprogramma's voor dit apparaat te installeren. De wizard Updates voor hardware wordt gestart.


Het kan zijn dat als je een losse geluidskaart gebruikt deze misschien niet goed zit.

1. Pc uitzetten
2. Geluidskaart losschroeven
3, Geluidskaart eruit halen
4. Geluidskaart erop nieuw inzetten en vast schoeven


Check ook Windows Update eens voor een update van de drivers.

Of de Creative site voor updates.
http://nl.europe.creative.com/suppo...oduct=1&LangID=1043&hdDspLangID=1043&OCXType=
 
Ja maar mensen.Dit was nooit een probleem. Door een oorzaak is het wel zo. Kennelijk ligt het aan iets anders
 
Als je het probleem wilt oplossen zul je ergens moeten beginnen.
Vraag/uitroeptekens horen niet thuis in het apparaatbeheer, ze geven aan dat de pc niet correct werkt. Zelfs al hebben ze er altijd gestaan, heeft de pc nooit correct gewerkt al leek dat ogenschijnlijk wel zo.


[edit] Ook drivers kunnen 'beschadigd' raken doordat de pc misschien eens een keer niet goed afgesloten is of dat er 'opruimings software' gebruikt is die teveel heeft opgeruimd [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Yes and No. Dan is het (eerdere) forum niet consequent danwel inconsequent. Het werkte met die vraagtekens uitstekend. Plots dus niet meer. Daar baal ik super van.
 
Geef eerst maar eens het merk en type van je moederbord (of pc als het een merk pc betreft)
Mocht je het niet weten download dan Everest Home en kijk daarmee wat er in de pc zit.
 
Laatst bewerkt:
Sorry; ik was even buiten bedrijf. Naam moederbord is Epox-EP-3vsa(2)/3vsm
 
Daar zit ook "on board" sound op.... misschien heeft dat altijd gewerkt staan de ??? bij de creative.... ? Kijk in bios of die "on board" aan of uit staat... en kijk bij "multimedia" welke soundcard nu geselecteerd is.......
 
Bij windows audio staat verder niets omschreven. PCI/PnP audio staat bij beschrijving Creative SB PCI 128 en VIA CC 97 audio controll. Verder audio codecs en video codecs
 
Komt me bekend voor. Het lijkt erop dat bepaalde registerwaarden zijn verdwenen of corrupt zijn. In mijn geval was het geluidsicoontje verdwenen van mijn taakbalk en kon het apparaat niet afspelen. Compressiefouten e.d. Dit bleek een fout in het register te zijn.
Kijk eens op: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm. Hier kun je een vracht reg-bestanden downloaden voor XP. De sound-icon enable staat ergens rechts onder.
 
geen geluid

Hallo.


Het probleem is opgelost sb kaart eruit gehaald en in een andere pci-slot gezet:thumb:





Ook ik heb het probleem met het geluid,onlangs is mijn PC voor reparatie weg geweest alles is up to date.ook de chipsetdrivers.

Dus met volle moet alles er weer geinstalleerdt ook mijn Soundkaart driver,maar nu doet mijn geluid het niet meer,voorheen wel.

Ik heb een Sound Blaster Audigy - dus Sound onboard uitgeschakeld in de bios.

TEST

Creative Diagnostics 4.0 - Logbestand van test
Gedetecteerd apparaat:
Sound Blaster Audigy

Getest apparaat:Sound Blaster Audigy
07/11/2007 09:35:26PM Stuurprogrammatests Gelukt
07/11/2007 09:35:29PM Windows Multimedia-tests Gelukt
07/11/2007 09:35:30PM DirectSound-tests Gelukt


Nu krijg ik de melding,In Systeem apperaatbeheer Multimedia Audiocontroller een fout (eigenschappen) De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd. (Code 28) Klik op Stuurprogramma opnieuw installeren om de stuurprogramma's voor dit apparaat opnieuw te installeren.

PC uitgezet Soundkaart eruit gehaald PC weer opgestart software er opnieuw opgezet PC uitgezet kaart er weer in maar niks helpt driver updates doen het niet.:confused:


Wie heeft een oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan