Video VHS

Status
Niet open voor verdere reacties.

willie53

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jul 2007
Berichten
4
Wie O wie kan me helpen.

Ik wil videobanden (VHS) overzetten met videorecrder analoog naar de Computer.


Mijn Medion PC heeft de Volgende Hardware hiervoor:

Grafische kaart Geforce 6700 XL
TV Kaart
Kabel met aan een kant Scart plug en andere kant een S video stekkertje en een audio jack.

Software

Power cinema
Pinnacle Studio (versie 9)

Ik heb al van alles geprobeert maar kom er niet uit.

kom ik hard- of software tekort
Is er misschien een duidelijk stappenplan voorhanden.

Bij voorbaat dank
 
Ik heb dit ook geprobeerd vroeger met een programma waar ik de naam niet meer van weet. Je moet in ieder geval zien dat je videorecorder kan aansluiten op je computer. Dit kan eventueel met bijvoorbeeld een kabel met aan de ene kant een scart en aan de andere kant cinchkabeltjes. Er is veel hardware voor handen om die cinchkabeltjes op aan te sluiten. Ik denk aan tvkaart, hardware op usb, etc... Je moet dan alleen wel zien dat je computer het aankan om die gegevens in realtime te verwerken, want zo'n videorecorder speelt ondertussen de VHS af.

Als je computer dit niet aankan is er een alternatief:
Een dvdrecorder kan dit zeker wel aan. Je kan hiermee je VHSfilms op dvd zetten. Bijvoorbeeld een dvd+rw. Je kan dan heel simpel de film van dvd op pc zetten. Zelfs al heeft je dvdrecorder dan een indeling die je computer niet kan 'aflezen' om te kopieren, handmatig kopieren lukt altijd.

In de meeste pcwinkels hebben ze echter wel hardware en software voorhanden om je films rechstreeks van vhs op pc te zetten. De vraag is dan alleen of je pc het aankan.
 
Of het met een tv kaart kan weet ik niet , bij mijn weten heb jij een capturekaart nodig of een extern kastje wat je aan sluit op je vcr met tulpstekkers ( rood wit en geel ) en indien aanwezig een s-videostekker , aan de andere kant sluit je het aan op de usb van je pc .
Met het kastje van pinnacle ( moviebox ) heb ik slechte ervaringen . Vaak liep het geluid niet meer synchroon met het beeld . Deze kastjes zijn ook vrij prijzig ( 100 eurie )
Betere ervaringen heb ik met Dazzle ( is ook van pinnacle ) het geluid loopt nu altijd synchroon , kastje is ongeveer zo groot als een pakje sigaretten Er zijn drie uitvoeringen en ik heb de goedkoopste ( 40 eurie ) Zeker als jij meerdere banden wil overzetten raad ik dit aan .
Nadat de vhs band is opgeslagen op je harde schijf kan je hem met studio ( 8 , 9 of 10 ) nog bewerken en eventueel naar dvd branden .
Mvg . Hans
 
De Medionkaart heeft een capturing mogelijkheid.. gebruik hiervoor de connectors aan de voorzijde... [de scart aan de achterzijde is alleen video uit!] Met de meegeleverde software ["Power" pakket] kun je met power director films overnemen van een vhs recorder, anders met windows movie maker..... of Pinnacle.....
 
Die rode, witte en gele uiteindenkabels zijn cinchkabels. Ik weet overigens niet of USB realtime geluid EN video kan overbrengen. Als het al bijvoorbeeld video van een goede kwaliteit alleen kan overbrengen. Er zijn inderdaad zulke apparaten op de markt, maar meestal trekken ze op niet veel.
Ik heb zoveel geprobeerd en echt niets degelijks of betaalbaar gevonden dan alles gewoon via de dvdrecorder op dvd te zetten en dan handmatig op pc. Meestal kan je er dan alles goed bewerken, want die programmaatjes om realtime video op te nemen zijn al bijna net even erg als de goedkope hardware om dat te doen (dat is inclusief tot €100:rolleyes: )
 
Hallo Iedereen bedankt voor de reactie. Ik heb de vraag inmiddels zelf op kunnen lossen.
Het is erg simpel.

Je sluit een video recorder rechtstreeks aan op de TV kaart van je PC met een gewone coax kabel , daarna kun je met Power Cinema het kanaal van de Video instellen door In het hoofdscherm te kiezen voor TV en daarna singaal instellingen te kiezen dan zet je de Videoinvoer op het kanaal waar je de aansluiting van de coax op hebt gezet.BV video invoer analoge TV kabel 1. dan kies je toepassen en kies vervolgens voor kanalenbeheer en kanalen scannen.kies daarna weer voor toepassen en ga terug met de rode pijl tot in ht hoofdemenu.

Dan de VHS op pplay zetten en het beeld verschijnt in beeld van je pc waarna je de beelden op kunt nemen.

de film kun je goed bewerken met Pinnacle studio.

voor iedereen die hier moeite mee heeft kun je me mailen.

Willy 53
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan