Bestand uitpakken uit winrar groter dan 4 gb

Status
Niet open voor verdere reacties.

glitch2

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Berichten
502
Ik wil een bestand uitpakken uit een winrar archief maar ik krijg de volgende foutmeldingen

onvoldoende schijfruimte beschikbaar.
Schrijffout: alleen het ntfs-bestandssysteem ondersteunt bestanden groter dan 4GB


Op het station waar ik het wil uitpakken is er 44 gb beschikbaar
het bestandssysteem van het station is ntfs

als ik op formatteren druk heb ik geen opties (ik kan bijvoorbeeld niet het station formatteren naar Fat-32)

Os is windows xp & mediacenter
 
ik weet niet wat je daarmee bedoeld

het bestand staat op de c-schijf in een winrar archiefje
ik wil het gewoon uitpakken (op het bureuablad , op een andere schijf of dezelfde)
maakt mij niet uit

ik heb het dus geprobeerd op de d-schijf te zetten
 
Klik eens met rechts op de partitie en kies voor eigenschappen. Grote kans dat de partitie FAT32 is. Deze kun je makkelijk zonder formateren/data verlies laten converteren naar NTFS.


Als je partitie FAT32 is, ga naar start > uitvoeren > type hier convert X: /fs:ntfs, waarbij de X de partitie letter moet zijn die je wilt converteren. Is dat gebeurt, dan kun je het wel uitpakken.
 
start winrar, ga naar opties -> instellingen -> tabblad "mappen"

controlleer de instellingen van de map voor tijdelijke bestanden (er moet voldoende ruimte zijn op die partitie, anders krijg je die melding ook)
 
onvoldoende schijfruimte beschikbaar.
Schrijffout: alleen het ntfs-bestandssysteem ondersteunt bestanden groter dan 4GB
Ik doelde met m'n uitleg op deze melding. Die melding krijg je voornamelijk bij schijven die FAT32 zijn.

Mischien zoals jippiejajee aangeeft, dat het met de partitie te maken heeft waar de tijdelijke bestanden op moeten.
 
Laatst bewerkt:
ok , ik heb die tijdelijk map gecheckt en veranderd
de tijdelijke map is nu die schijf van 44gb

ik ben het nu aan het proberen :confused:
 
:thumb: vraag opgelost

tis gelukt, bedankt voor het reageren iedereen :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan