variabele files openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fcapri

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2007
Berichten
5
hey iedereen,

zal het al makkelijk houden, ik ken geen perl, ik heb geen lessen gevolgd en knoei er maar op los :D

ik ben een programma aan het schrijven die mijn gallerijen automatisch maakt bij mijn fotos (ik ben maar ne tamzak, daarvoor ben ik ook programmeur, zodat de progskes nu mijn werk doen). Dit programma heb ik al eens geschreven in VB (als EXE), maar wil het nu als web applicatie hebben, vandaar perl. Het hele programma is al in werking, maar dit is mijn probleem
het programma werkt perfect als ik vaste url's gebruik voor mijn files

dus het werkt als ik volgende definieer:
$indexname="d:/webserver/meetings/testmeeting/index3.htm";
$pagename="d:/webserver/meetings/testmeeting/page3.htm";
$menuname="d:/webserver/meetings/testmeeting/menu3.htm";

nu wil ik dit script op meerdere directorys gebruiken, en heb ik in mijn HTML een form gemaakt met een input veld. dus eigenlijk wordt de tekst "d:/webserver/meetings/testmeeting/" meegegeven via de htm. en krijgt variabele $url

de code wordt dan
$url=$ENV{'QUERY_STRING'};
$indexname=$url."index3.htm";
$pagename=$url."page3.htm";
$menuname=$url."menu3.htm";
maar dit geeft een fout eens ik die files wil openen

doe ik dan bv dit in mijn programma
$url="d:/webserver/meetings/testmeeting/;
$indexname=$url."index.htm";
$pagename=$url."page.htm";
$menuname=$url."menu.htm";
dan is het wel in orde. dus de manier van variabelen toewijzen is niet het probleem, maar wel het gebruik van een variable path

ik wil dus een variabele file openen en niet fix geprogrammeerd in het script. iemand enig idee?

ik wil dus dit automatisch maken
http://fcapri.homelinux.com/meetings/2007/ICM30juni/index3.htm

en zover ben ik al:
werkt maar met fix urls:
http://fcapri.homelinux.com/meetings/testmeeting/demo1.htm
werkt niet door variabele page.htm url:
http://fcapri.homelinux.com/meetings/testmeeting/demo.htm
en de werkende oplossing (als je de werkende eens doet draaien)
http://fcapri.homelinux.com/meetings/testmeeting/index3.htm
 
Laatst bewerkt:
niemand met een oplossing?

nu tijdelijk heb ik er een oplossing voor gevonden,

het probleem was dus: ik kan in mijn programma geen variabel path gebruiken voor mijn files.

dus laat ik mijn programma een ander script genereren met het correcte path in. en dan laat ik dat script mijn andere files maken in de correcte directory. t is een hele omweg, en voor aanpassingen is het haast niet te doen.

deze week ga ik hetzelfde programma nogmaals herschrijven, maar nu ga ik mijn script de files in zijn default directory laten maken, en daarna zal een script genereerd worden die deze files naar de goede directory brengt
of, ik laat mijn script zichzelf herschrijven met het correcte path erin :D . dit lijkt mij het eenvoudigste

tenzij er iemand met een correcte oplossing komt. k heb nu al verschillende pdf's en website gelezen, en overal staam vermeld hoe je files kan maken, maar nergens hoe je files kan maken op een variabel path
 
Wat je wil moet zonder meer kunnen... mogelijk moet je je Query-string eerst 'unescapen'?

Probeer dit eens:
Code:
$url =~ s/%([a-fA-F0-9][a-fA-F0-9])/pack("C", hex($1))/eg;
 
thx, ik zal dit eens proberen als ik nog eens wat vrij tijd heb.

heb het nu nog anders opgelost.

ik heb een html file die de input leest. dit wordt doorgestuurd naar het script en deze doet het volgende:

het lees mijn broncode van het script in uit een andere file en maakt dat een temp script waarin de url's fix worden gezet, met de hele broncode achter.

dus bij een update, maak ik een wijziging in broncode.cgi, en als ik het run wordt dit volledig ingelezen en verwerkt in een temp script die wordt uitgevoerd. beetje eenvoudige versie van hetgeen ik eerst deed. mijn gallerij is ondertussen al een keer of 10 ge-evolueerd en draait nu perfect
 
is wel al een tijd geleden, maar voor de mensen met hetzelfde probleem, t zat in de eerste regel:

#!d:/perl/bin/perl -wT

dit moet zijn
#!d:/perl/bin/perl -w

die T staat voor taunted (hoop dak het goe schrijf) en deze laat dus geen externe variabelen toe om files mee te openen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan