Serie branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Everlast

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Berichten
24
Hallo allemaal,

ik heb al wat afgezocht op internet, maar m'n vraag wordt nooit geheel beantwoord, jammergenoeg. Daarom stel ik hem gewoon hier! :)

Ik heb een serie op m'n computer staan, maar dan in .divx formaat. Nu wil ik deze graag branden op een DVD met eigen ondertiteling (.srt). Zo'n 4 afleveringen per DVD.

Ik heb er geen problemen mee om ze te converteren, omdat nog niet iedereen een recente DVD-speler heeft. Ik heb wel ervaring met .avi's omzetten en branden, maar niet met losse afleveringen.

Nu wil ik graag weten hoe ik dat moet doen, en met welke programma's.

Mvg, Everlast :thumb:
 
Kijk eerst eens hier: http://www.extradvd.nl/html/divx2dvd.htm
De tut behandelt het omzetten van één divx-bestand, maar het principe is hetzelfde.
Het beeld en geluid per divx omzetten naar mpeg2 standaard en dan in een programma stoppen, menuutje met links naar de filmpjes en klaar is everlast.
Prog: virtualdub, tmpgenc en tmpgenc dvd author.

Ik maak mijn eigen episode dvd's met dvdlab pro (zie ook extradvd.nl). Je sleept het video (m2v) en het audio (ac3)bestand per filmpje naar het moviescherm. Vier filmpjes in vier movieschermpjes en een menuutje met de namen, elke link koppelen aan het filmpje dat er bijhoort en compileren die dvd.
 
Kijk eens aan, gelukkig heb ik al die programma's.
Maar ik heb ondervonden dat je in TMPGenc DVD Author geen subtitles kan invoegen. Hoe moet ik dat dan doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan