ISO branden op DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

math678

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Berichten
373
Wie kan me helpen met het volgende.
Ik heb een ISo bestand van een film.
Deze wil ik op een DVD zetten en via mijn harddisk speler (aangesloten op TV) bekijken.

Wanneer ik Avi/mpeg film bestanden heb brand ik alles via nerovision en het werkt.

Volgens mij kan ik een ISO niet als een video-DVD branden via neroexpress. ??????????
Derhalve uitgeweken naar Nero.
Via Recorder, Image branden ISO gesecteerd en gebrand.
Na opmerking dat branden gelukt was afgesloten.
Op PC is film goed te bekijken via Power DVD.

Maar mijn harddisk beneden die normaal alles leest zegt Disc onleesbaar.
Al film gebrand op DVD-R en DVD+R. Beide keren disc onleesbaar.
harddisk kan normaal DVD-R, DVD+R , DIVX etc. aan.

Moet er iets gefinaliseerd worden >????

Wie kan me helpen.?
Ligt het aan een instelling in Nero ?
 
er is niets met nero maar een iso moet je branden met een ander programa genaamd alcohol 120 % aleen is het maar een trail maar het werkt download hier ps het werkt niet op Vista
 
Als rechtsreek het iso bestand aantoetst dan start nerno deze automatisch op.
 
Dan ga ik alcohol downloaden.
Dus ik begrijp hieruit dat iso branden met nero niet mogelijk is om af te spelen op een harddisk ??
Laat je resultaat weten.
 
De simpelste (en gratis) manier om een ISO te branden is DVDDecrypter.

http://www.mrbass.org/dvdrip/

Ook kan je de ISO rechtstreeks afspelen vanaf je HD. Hiervoor vind ik een virtuele DVD speler het simpelst.
Google eens op "virtuele dvdspeler"
 
Laatst bewerkt:
er is niets met nero maar een iso moet je branden met een ander programa genaamd alcohol 120 %

Sinds wanneer werkt een ISO niet meer met Nero en moet je een alcohol 120% gebruiken?

Het makkelijkste met Nero gaat het zo:

Je opent Nero Burning Rom, vervolgens is het mogelijk dat je een schermpje krijgt waarin je verschillende soorten types brandprocessen kunt selecteren. Hier doe je niets mee, je klikt dit scherm gewoon weg.

Nu ga je naar Bestand > Openen en zoek je de ISO op. Als het goed is krijg je meteen een scherm met brandinstellingen. Deze neem je even door en wijzig je indien, dan rest je alleen nog een cd/dvd in je brander te stoppen en het brandproces te starten.
 
Gaat bij mijn weten ook perfect met nero.
Hangt van je dvd en harddiskspeler af of je hem moet finaliseren of niet. Probeer gewoon eens.

Vroeger was Dvddecrypter gratis maar ik dacht dat dit niet meer het geval was? Sinds wanneer is dat terug gratis?
 
Gaat bij mijn weten ook perfect met nero.
Hangt van je dvd en harddiskspeler af of je hem moet finaliseren of niet. Probeer gewoon eens.

Vroeger was Dvddecrypter gratis maar ik dacht dat dit niet meer het geval was? Sinds wanneer is dat terug gratis?

Het is gewoon nog steeds gratis. Persoonlijk vind ik het programma één van de beste, zoniet de beste in het maken en verwerken van ISO bestanden.

http://www.mrbass.org/dvdrip/
 
Laatst bewerkt:
Ook ik begrijp het probleem niet helemaal.

Een iso branden gaat prima met Nero, OOK met Nero Express.
Gewoon kiezen voor branden image bestand, juiste ISO kiezen en gaan...
 
Inderdaad, als je eventueel toch iets misdoet met de instellingen in nero kan je miscchien best een programma gebruiken dat die instellingen 'automatisch' beheert. Dvdshrink bijvoorbeeld maakt gebruik van om het even welk aanwezig brandprogramma (dvddecrypter, nero, etc...) het kan alleen zelf niet branden. Maar verder maakt ie gewoon gebruik van nero om je dvdtje te branden en gaat dat allemaal vanzelf, ik weet alleen niet zeker of dvdshrink isobestanden aankan, lang geleden dat ik het heb gebruikt.
 
Heren, dames
bedankt voor jullie reactie.
Met behulp van jullie is het gelukt.
Ik heb gebrand via Nero.
DVD-Rom(iso), geen multisessie, Nieuw, Iso selecteren, compilatie branden met dvd image start automatisch op, Branden,

P.s. bij deze actie staat bij mij geen vinkje voor DVD afsluiten (wat betekent dit) ?
Heeft dit betrekking op een dvd- of dvd+ RW dat je er later nog meer op kunt zetten ??????
 
P.s. bij deze actie staat bij mij geen vinkje voor DVD afsluiten (wat betekent dit) ?
Heeft dit betrekking op een dvd- of dvd+ RW dat je er later nog meer op kunt zetten ??????

Volgens mij sluit Nero een ISO automatisch af.

@punkerbruin: Er is maar een soort ISO en als je meerdere soorten images bedoelt dan klopt dat ook niet want met Nero kun je ook gewoon .mdf / .mds branden. Veel andere image-extenties worden niet gebruikt.
 
Wat dacht je b.v. van cue, bin, img en nrg om eens wat te noemen???
 
en die kan je niet branden met nero daarom zei ik dat hij alcohol 120% kan gebruiken
 
Volgens mij ben je een beetje in de war, die kan je wel degelijk branden met Nero.

B.v. .nrg files zijn image-files die met Nero zelf gemaakt zijn:mad:
 
maar welke nero gebruik je dan met mijne (7.0) kan ik geen : cue, bin bwt cld mds cdi pdi, niet gebuiken jij wel ? geef die nero dan maar eens knap
 
bin toch niet met nero dat gaat niet of met jouw versie ?
ps: we haken af van de vraag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan