ofwel internet , ofwel netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenE

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2005
Berichten
1.950
Als ik met mijn pc die op internet zit, via een tweede netwerkkaart een thuisnetwerkje wil maken met de 2e pc, dan ziet mijn pc die niet, verbinding is ok.

En ik kan nie meer op internet ook als dat netwerk verbonden is. Ook hier blijft de verbinding ok, maar ik kan niets meer doen op internet.

Wat is hier het probleem?

[edit]
alles van de netwerkkaart op internet staat op automatisch (telenet België)
tweede netwerkkaart naar de andere pc heeft een ip van mij gekregen : 192.168.1.1 en submasknet van 255.255.255.0
[/edit]

Greets : Jer:cool:en.
 
Laatst bewerkt:
Dat je internet het niet meer doet komt waarschijnlijk doordat je internet delen niet aan hebt gezet. Dit kun je in Windows XP via een wizard doen (er van uitgaande dat je Windows XP gebruikt).

Wat betreft dat ze elkaar niet zien, wat probeer je precies te doen?
Pingen of heb je een folder gedeeld?
 
Het thuisnetwerk heb ik in orde gekregen. De pc's zien mekaar nu wel, dus dat is opgelost.

Het internet delen staat wel degelijk aan, maar toch stopt de comunicatie met de server van het moment dat ik de kabel in mijn tweede netwerkkaart zet, en dat begrijp ik niet. Vroeger heb ik ook nog telenet-internet gehad, samen met een thuisnetwerkje, en toen werkte alles zoals het moest.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Probleem opgelost. :D
De tweede pc had van mij ook een vast ip-adres gekregen. Moest blijkbaar op automatisch een ip-adres verkrijgen staan. :eek:
Alvast bedankt om mee te denken. :thumb:

Greetz : Jer:cool:en.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan