Wmp speelt geen videos

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arius

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2007
Berichten
10
Hier het volgende probleem, telkens als ik een filmpje zowel op mijn pc als op internet wil afspelen/bekijken loopt Wmp vast.
hij loopt vast voordat hij 't filmpje gaat laden.
daarna doet mijn pc helemaal niks meer, zelfs geen alt-ctrl-del. en moet ik mijn pc dus gaan resette. ik heb mijn Wmp opnieuw geinstalleerd, Verwijderd en weer een andere media player gebruikt, die deed het ook niet. Ge-downgraded naar Wmp 10 om te kijken of die het wel deed. maar vooralsnog hetzelfde probleem.
Het ligt dus (volgens mij ) niet aan Wmp maar aan mijn pc.
Het gekke is dat ik Flash filmpjes ( via youtube ofzo) wel kan bekijken, en met al mijn media spelers ook gewoon MP3 bestanden kan afpelen.

Dus met geen enkel programma speelt mijn PC Filmpjes af.
Wat zou ik kunnen doen om dit te verhelpen?

Arie.
 
Wat voor pc heb je?
Heb je iets vreemds gemerkt toen dit probleem de kop opstak?
Systeemherstel al geprobeerd?
 
Wat voor filmpjes probeer je af te spelen (Xvid, Divx, mpeg, avi) daar zijn namelijk aparte codecs voor nodig en het kan zijn dat de codec die je geinstalleerd hebt corrupt is.
Je zou VideoLan kunnen proberen om te bepalen of het probleem aan je computer of mediaplayer ligt. VideoLan speelt zo goed als alles af zonder apart geinstalleerde codecs.
 
Zonder de juiste codecs krijg je een melding dat wmp het niet kan afspelen en loop wmp niet vast.

Krijg je nog een foutmelding ?
 
Laatst bewerkt:
Nee ik kreeg geen foutmelding, mijn PC loopt gewoon compleet vast. ik kan de muis niet meer bewegen enz. en hij speelt geen enkel formaat/type video af, alleen muziek en internet radio doet hij ook nog. maar als ik een filmpje probeer op te starten loopt hij gewoon vast. als ik bijv op internet een filmpje wil kijken staat er : verbindingmaken met media, en daarna loopt hij vast. geen foutmelding. ik heb ook al op de windows site gekeken, maar daar stond ook niets, systeem herstel aangezet, opnieuw geinstaleerd.
en het ligt niet aan mijn pc want eerst kon ik wel filmpjes kijken.
arie
 
Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, en zet die hier eens neer.

Ook in te stellen, bij een opstart, door F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatich opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen".

Eventueel meer te doen, de PC ontstoffen, alle drivers herinstalleren, een memtest uitvoeren.
 
Nee werkt niet, komt geen foutmelding in beeld, pc slaat gewoon compleet vast.. waar kan ik die memcheck vinden?
 
Memtest86.
Deze controleert ook het videogeheugen aan het einde, maar dat kan lang duren, dus met 1 reepje geheugen testen en deze omwisselen als die goed is, weet je ook waar het eventueel kan zitten.

Een freeze onstaat meestal door het te warm worden van het videogeheugen en soms van de GPU, heb je een passieve koeling of een actieve koeling op je videokaart, met een ventilator dus?
 
ik heb 3 ventilators in mijn pc, eentje van artic cooling.. en zware spellen speelt hij wel gewoon af, en dat vraagt denk ik meer van het videogeheugen dan een filmpje, ook speelt hij gewoon flash filmpjes af (youtube) ik zal die memcheck eens uitvoeren en kijken waar het probleem ligt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan