ATI stuurprogramma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

mammientje

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2007
Berichten
21
HHHHHEEEEEELLLLPPPP!!!!

Mijn zoontje kan zijn spel niet meer spelen..
na wat speurwerk in de pc blijkt dat de stuurprogramma's van multimedia-videocontroller niet zijn geinstalleerd. (Ze zaten er wel in, maar ik denk dat een klein jongetje ze er uit heeft gegooid want ik mis ook alle video's)

ik weet dat ze van ATI waren maar er zijn zoveel daarvan en ik heb er niet genoeg verstand van.... ik heb wel verschillende geprobeerd maar ik kan de goeie niet vinden!

mijn multimedia-videocontroller is een magnum/xpert128/x99/xpert2000
Rage 128 gl (agp)
internal dac (350mhz)
32 mb
1002-5246-04
bk1.01.15.VR001.001.001.015.000.022.rft4b2x.

ik hoop dat iemand de goede driver weet!!!!

alvast bedankt, groetjes jantien
 
Ga even naar de volgende site:

http://ati.de/support/driver.html

Kies eerst je besturingssysteem, dan ik de 2e kolom voor "Legacy" en kies dan in de 3e kolom voor de juiste Rage kaart.

Dan die driver downloaden en installeren
 

Hallo mrmusic,
Ik heb alles gedaan en geinstalleerd.
maar hij geeft nog steeds aan dat hij niet geinstalleerd is.
(geel rondje met zwart uitroeptekentje erin)
weet je iets anders waar dat aan zou kunnen liggen?
ik hoop het....
bedankt voor het meedenken!
groetjes jantien
 
Laatst bewerkt:
Als je verschillende hebt geprobeerd, heb je die er dan ook vanaf gegooid?
 
Geef eerst je hardware een op, bij een merk pc merk, naam en type, bij een zelfbouw het type en merk van het moederbord.

Je kunt ook vanuit apparaatbeheer windows zelf de drivers laten zoeken, of handmatig en kijk welke er worden weergegeven, ook de chipsetdrivers voor het aansturen van de eventuele AGP poort.

Eventueel allemaal te ontdekken met Everest, mocht je die niet hebben.
 
Geef eerst je hardware een op, bij een merk pc merk, naam en type, bij een zelfbouw het type en merk van het moederbord.

Je kunt ook vanuit apparaatbeheer windows zelf de drivers laten zoeken, of handmatig en kijk welke er worden weergegeven, ook de chipsetdrivers voor het aansturen van de eventuele AGP poort.

Eventueel allemaal te ontdekken met Everest, mocht je die niet hebben.

das een beetje abracadabra voor mij!

en nee die andere zitten er ook nog in, heb ik wel allemaal geprobeerd...
ik heb ze op verschillende plaatsen in de pc laten zetten, anders vraagt ie of ie ze moet overschrijven.dus zo langzamerhand wordt de pc steeds voller.

ik ga eerst een paar dagen weg, hopelijk komt iemand met een goede raad en oplossing...
kan de multi mediacontroller niet gewoon stuk zijn??? en zo ja hoe kom je erachter?
mijn pc geeft aan dat de stuurprogramma's niet zijn geinstalleerd terwijl dat wel zo is.maar het gele symbooltje met uitroeptekentje blijft.
 
Tja, de goede raad is "abracadabra" voor je, zal lastig worden voor de andere helpers.;)
Lees mij sign.
 
drivers

ik heb die drivers-site bekeken.....moet 13 drivers updates/installeren. heel veel dus.
alleen is dit een site waar je jaarlijks voor moet betalen....(ik heb een kleine beurs)
is er ook een site waar ik die drivers gratis kan downloaden?
 
Waar heb je het over, ik vraag informatie over je systeem en dan krijgen we dit als antwoord?:confused:

En voor drivers hoef je niet te betalen.

Als je nu eens gewoon de gevraagde informatie geeft, zoeken wij het wel op.:rolleyes:
 
reactie

"Onderstaande is niet altijd van toepassing, voor het vinden van drivers wel".
Dan een rode zin.
En daaronder in het paars: "Hier vind je handige software ".
Daar heb ik dus gekeken.
zón testje laten doen, moet 13 uptdates/installeren.
verder staat er dat je jaarlijks een bedrag moet betalen...
 
Geef eerst je hardware een op, bij een merk pc merk, naam en type, bij een zelfbouw het type en merk van het moederbord.

Eventueel allemaal te ontdekken met Everest, mocht je die niet hebben.

Als je er een probleem mee hebt om Everest te gebruiken en de gebruikte hardware op te geven, zeg het even, dan geef ik het op.
 
scan "bad drivers

Ik heb een scan gedaan de volgende zijn "bad drivers"(10%) (eerdere scan was 13% bad, ik heb zelf wat punten kunnen oplossen, maar nu weet ik het niet meer)
Sound,video and game controllers
- multimedia-videocontroller
- standaardspelpoort
Universal Serial Bus Controllers
- blutonium BCM2035 Bleutooth 2,4GHZ Single chip Transceiver (USB\VID_0A5C&PID_200A)

mijn pc is een compaq Deskpro
besturingssysteem : microsoft Windows XP professinal, service pack 2
moederbordnaam intelpentium 3E, 600 MHZ Compaq Deskpro EP/SB series
videokaart magnum/xpert128/x99/xpert 2000(32MB)
geluidskaart ESS ES1868 AudioDrive

er staan zoveel gegevens in de lijst, ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven.
over die standaardspelpoort kon ik niets vinden wat voor merk die is. (of heeft dat weer met die videokaart te maken?)
 
Laat windows vanuit apparaatbeheer en rechtermuisklik op die uitroeptekens, zelf de drivers installeren, eventueel met de XP cd in de drive, en laat windows daar ook zoeken, er zijn geen drivers voor deze Compaq te vinden, die zitten allemaal als in windows, en installeer na een reboot die AIT drivers.
 
installeren vanaf xp cd

alleen bij de multimedia-videocontroller staat een geel symbooltje met uitroepteken.
Maar : De hardware is niet geinstalleerd omdat de benodigde software niet is gevonden....
Hoe installeer ik die dan ???
 
Doe de Windows XP cd in de speler, wanneer deze opstart programma gewoon beeindigen, maar de cd er wel in laten zitten.
Ga dan naar apparaatbeheer, de videocontroller, klik 1x met rechts en kies voor stuurprogramma bijwerken. Volg de aanwijzingen op je scherm.
 
alleen bij de multimedia-videocontroller staat een geel symbooltje met uitroepteken.
Maar : De hardware is niet geinstalleerd omdat de benodigde software niet is gevonden....
Hoe installeer ik die dan ???

nee de pc kan de multimedia - videocontroller niet vinden op de xp cd.....nog een ander idee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan