Kan gedownload .avi bestand niet openen/afspelen/branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunlover

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2007
Berichten
9
Ik heb een aantal .avi bestanden gedownload via een torrentprogramma. De downloads zijn voltooid maar ik kan de bestanden niet openen/afspelen of op dvd branden? Als ik een van de toepassingen probeer te gebruiken krijg ik een foutmelding van Explorer / Windows mediaplayer / Nero burning rom, waarna het betreffende programma zichzelf afsluit. Hoe kan dit en hoe kan ik dit verhelpen? Ik wil de bestanden graag op dvd kunnen branden, anders heb ik ze voor niets gedownload! :confused:

Alvast bedankt voor jullie moeite...
 
Dit is al de derde keer dat je dit bericht post, ook deze heb ik aangemeld bij de mods. 1x plaatsen is op dit forum voldoende
 
Download en installeer GSpot. Laadt de avi's in GSpot en je krijgt als het goed is te zien of de avi-bestanden echte avi's zijn, welke codecs je nodig hebt en of die codecs op je PC geinstalleerd zijn.
(Het downloaden van avi's levert soms helaas corrupte bestanden op.)
 
Download en installeer GSpot. Laadt de avi's in GSpot en je krijgt als het goed is te zien of de avi-bestanden echte avi's zijn, welke codecs je nodig hebt en of die codecs op je PC geinstalleerd zijn.
(Het downloaden van avi's levert soms helaas corrupte bestanden op.)

Ik heb het programma geinstalleerd en een van de betreffende .avi bestanden geopend. Maar ik weet nu niet echt waar ik naar moet kijken of waar ik aan kan zien of de bestanden echte avi's zijn? Het programma vult 5 'gebieden' in ('File', 'Video', 'Audio', 'Comments' & 'Stream type and A/V interleave') maar ik heb geen idee wat ik met die informatie moet?

PS: sorry voor late reactie, ik was op vakantie.
Mijn vraag is dus nog steeds niet opgelost? :(
 
Om het te kunnen afspelen, download en installer K-Lite Codec Pack:

http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Om te kunnen branden in Nero NIET kiezen voor videofiles, maar gewoon voor DATA cd of DVD


Zijn die codecs wel echt nodig? (Ik wil zo min mogelijk spul op mijn pc). Dat programma G-Spot geeft namelijk wel aan dat mijn pc over codecs beschikt die compatibel zijn met de avi's die ik heb, dus dat ik ze zou moeten kunnen afspelen...

Het maakt niet uit wat ik kies in Nero.. of ik nu een DVD, videofiles of DATA cd wil branden, het programma reageert altijd hetzelfde: "Er is een fout opgetreden en het programma moet nu worden afgesloten" --> vervolgens sluit het programma zichzelf af :confused:
 
Om Avi's te gebruiken heb je codecs nodig, of je wil of niet...
 
Om Avi's te gebruiken heb je codecs nodig, of je wil of niet...

Ja... dat snap ik.
Maar wat ik zeg/vraag is dat ik denk dat het daar niet aan ligt omdat ik al heel veel codecs heb en dat programma Gspot zegt dat ik over de goede codecs beschik om Avi's af te kunnen spelen. Bovendien kan ik de meerderheid van Avi's wel afspelen... alleen die paar waar ik het over heb niet... :eek:
 
Ja... dat snap ik.
Maar wat ik zeg/vraag is dat ik denk dat het daar niet aan ligt omdat ik al heel veel codecs heb en dat programma Gspot zegt dat ik over de goede codecs beschik om Avi's af te kunnen spelen. Bovendien kan ik de meerderheid van Avi's wel afspelen... alleen die paar waar ik het over heb niet... :eek:

Dan zijn er 2 mogelijkheden...
Ofwel de codecs die je hebt zijn niet helemaal goed (versie conflict?)
Ofwel de bestanden zijn niet goed en zul je ze opnieuw moeten downloaden.

Eerder genoemd K-lite codec pack gebruik ik zelf niet. ik gebruik altijd het CCCP-pack
(combined community codec pack http://www.cccp-project.net/)
 
Dan zijn er 2 mogelijkheden...
Ofwel de codecs die je hebt zijn niet helemaal goed (versie conflict?)
Ofwel de bestanden zijn niet goed en zul je ze opnieuw moeten downloaden.

Eerder genoemd K-lite codec pack gebruik ik zelf niet. ik gebruik altijd het CCCP-pack
(combined community codec pack http://www.cccp-project.net/)


HALLELUJA!!!
Dankjewel, eindelijk doen al mijn Avi's het!! :D :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan