film + foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Ik heb een dvd film gemaakt (in een map video-TS) en ik heb met windows moviemaker /dvdmaker ook een groot aantal foto's tot een film gemaakt.

Beide dvd,s zijn op een standalone af te spelen. Ze hebben beiden een heel simpel menu-tje waarmee je kunt afspelen of scenes kiezen.

Nu weet ik alleen niet hoe ik die twee dingen op 1 dvd kan krijgen zodat ze mensen kunnen kiezen om de film af te spelen of de foto's

Ik heb de grootte al aangepast zodat ze samen op een 4,7 schijf passen.

Wie kan mijn helpen?

grt

Martin
 
Ik heb de grootte al aangepast zodat ze samen op een 4,7 schijf passen.
De grootte van wat? Heb je twee avi's, wmv's of mpg's?
Bekijk anders de website Extra DVD eens en kijk wat daar voor handleidingen staan. Ik ben bang dat je je materiaal eerst moet converteren naar twee avi's en die daarna samen moet converteren in VirtualDub. Maar de beschrijving daarvan vind je ook op Extra DVD.
 
nee ik heb twee dvds dus een map video ts met daarin allemaal vob bestanden.
De eerste is gemaakt van opnamens met een videocamera en de tweede is gemaakt van foto's die met een digitale fotocamera met windows moviemaker

Je gaat toch niet eerst omzetten naar een dvd, daarna naar een avi en dan weer naar een dvd??
 
Die VOB-bestanden op de DVD's zijn het resultaat van een conversie. Waar zijn de bestanden gebleven die uit je videocamera kwamen en die uit je digitale camera kwamen.?Als je de inhoud van twee DVD's aan elkaar wilt plakken op één nieuwe DVD dan zul je opnieuw aan de slag moeten met die bronbestanden.
 
Als je de inhoud van twee DVD's aan elkaar wilt plakken op één nieuwe DVD dan zul je opnieuw aan de slag moeten met die bronbestanden.

Nee is niet helemaal waar.

Heb het proggie dvd2one gedownload en daarmee heb ik nu een dvd gemaakt waar beide onderdelen op staan.
Het probleem dat ik nu nog heb is dat in een standalone die dvd dus gelijk begint af te spelen, eerst de film en daarna de foto-film. Op die film-dvd stond wel een eenvoudig menuutje waarme je de kon opstarten.

Als ik nu nog een menu kan maken/aanpassen zodat men bij het opstarten kan kiezen voor de film of de foto's dan ben ik klaar.

Als je daavoor nog een tip hebt dan hou ik me aanbevolen.
 
probleem opgelost

Allebei de bestanden aangemaakt in dvd formaat ( dus met vob-bestanden)
De film had stereo geluid en om de een of andere redenen zette windows Moviemaker bij die foto's alleen maar ac3 geluid

TPPGenc dvd autor kon de twee niet samenvoegen omdat het geluidsformat niet hetzelfde was.
Nero Vision essentials kon er wel mee overweg.
dvd videofilm maken -->
alle twee de onderdelen na elkaar toevoegen. Kiezen om er één bestand van te maken met behoud van hoofdstukken info.-->
Volgende -->
Dan kun je het menu gaan maken/aanpassen en dat wordt vevolgend gewoon op de dvd meegebrand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan