Lopende Text in Photoshop

Status
Niet open voor verdere reacties.

adwinderbie

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2003
Berichten
30
Hallo Mensen,

Ik vroeg mij af of ik een animatie kan maken in Photoshop waarin ik text voorbij kan laten lopen. Zodat het zeg maar van rechts naar links voorbij komt? Heb al meerdere tutorial sites geraadpleegd, maar kom er maar niet uit. Heeft iemand een idee?

Groetjes Adwin
 
Bij Photoshop wordt meestal het programma Imageready meegeleverd. Daarmee kun je animated gifs maken, dus ook tekst voorbij laten lopen.
 
Dat snap ik, ik gebruik imageready ook.. Echter kan iemand mij vertellen waar die optie zit?
 
Er is geen aparte optie om tekst voorbij te laten lopen. Maar je kan in Imageready alles - ook tekst - laten bewegen. Daarvoor open je het venster Animation. Zet de tekst die je wil laten bewegen in een aparte layer. In het Animation venster maak je een frame aan. Je plaatst je tekst helemaal aan de rechterkant (buiten beeld). Nu maak je een tweede frame aan, waarin je de tekst helemaal links plaatst (buiten beeld). Selecteer het tweede frame en klik op het kleine pijltje rechts in het Animation venster. Kies Tween. Zo kun je ImageReady de tussenliggende frames laten maken, waarmee de tekst van rechts naar links gaat lopen.
 
Ik dank je hartelijk voor je medewerking! En voor het oplossen van mijn vraag :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan