MP3 verkleinen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Berichten
2.005
Ik probeer met Nero mp3 op een audi cd te zetten. Maar er wordt gekeken naar de lengte van de liedjes. Dus de cd wordt steeds uitgeworpen. Ik heb de mp3tjes al kleiner gemaakt. Het bestandsformaat is nu gehalveerd, maar als ik dan met nero de cd probeer te maken, dan wordt er weer naar de lengte gekeken. Het totale formaat van de liedjes bedraagt 37 mb. Dat moet toch op een cd te krijgen zijn. Maar hoe doe ik dat dan? HELLUP...
 
Wat doe je precies ?
Als het bestandsformaat al MP3 is, hoef je geen audio CD te maken, maar gewoon een data CD bijvoorbeeld.
 
Die mp3's kleiner maken helpt geen bal, integendeel, de kwaliteit wordt steeds slechter... [je gaat namelijk van het nummer dat bijvoorbeeld 3 minuten duurt, door extra te comprimeren, alleen maar meer toeters en bellen weglaten, maar het blijft 3 minuten duren] ik hoop dus dat je de originelen nog hebt.... in het geval van conversie van mp3 naar een normale audio cd telt alleen de tijd, daarom staat er ook op die CD dat er 80 minuten op kan.... de enige oplossing is dus net zoveel nummers weg te laten tot je beneden die 80 minuten zit........
 
Het probleem ligt hier waarschijnlijk omdat je hem als audio cd wil branden. Als je er een stuk of wat mp3's op pleurt dan kan je het gewoon als data cd doen, indien je een mp3 speler hebt :D
 
Het probleem ligt hier waarschijnlijk omdat je hem als audio cd wil branden. Als je er een stuk of wat mp3's op pleurt dan kan je het gewoon als data cd doen, indien je een mp3 speler hebt :D

Daarom mijn vraag: Wat doetie precies ??
Dan kunnen we zien wat hij verkeerd doet.
 
Ik heb inderdaad allemaal mp3tjes. Die moeten op een cd gezet worden zodat de cd in een gewone cd-speler af te spelen zijn. Niet als mp3.
Ik sleep dus de mp3 in nero naar het cd-overzicht zodat er van de de mp3 een audio-cd-nummer van gemaakt wordt. Dan wordt er inderdaad naar de lengte gekeken.
En ik kan ook echt geen nummers weglaten, want anders was die oplossing inderdaad een goede geweest. Maar ik hoopte dat er een proggie zou zijn, die ervoor zou zorgen dat het wel zou lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan