Stotterend beeld bij het bekijken van .mkv films

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeViN

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2002
Berichten
147
Hallo. Wanneer ik een .mkv film kijk, begint het beeld na enkele seconden altijd te stotteren en blijft vervolgens vastzitten. Ik heb al de nodige codecs en programma's gebruikt, maar tot nu toe is het me nooit gelukt om langer dan een minuut naar een .mkv bestand te kijken.

Ik heb de matroska codec geinstalleerd en alsnog vloeit het beeld bij geen van mij mediaspeler (te weten windows media player, VLC media player, TCPMP en GOM player). De pc (P4, 1500 mhz, 256 MB geheugen, win xp) is al 5 jaar oud, maar desondanks is het slechts bij .mkv bestanden dat ik zulke problemen heb. Eenzelfde bestand maar dan in avi gecodeerd werkt namelijk wel gewoon vloeiend.

Weet iemand hier een oplossing voor?
 
Bedoel je met de Matroska codec inderdaad de Matroska Splitter? Als die geinstalleerd hebt moet je mkv-bestanden kunnen afspelen in vrijwel elke mediaspeler, behalve in de Real Player. Wat je ook nog kunt doen is de Media Player Classic installeren, daarmee zou je daarna in ieder geval de mkv-bestanden moet kunnen afspelen.
 
Bedoel je met de Matroska codec inderdaad de Matroska Splitter? Als die geinstalleerd hebt moet je mkv-bestanden kunnen afspelen in vrijwel elke mediaspeler, behalve in de Real Player. Wat je ook nog kunt doen is de Media Player Classic installeren, daarmee zou je daarna in ieder geval de mkv-bestanden moet kunnen afspelen.
Ja, die bedoel ik.

Ik heb ook windows media player classic geprobeerd. Dat heeft echter niet geholpen. Het afspelen is niet zozeer het probleem alswel dat het beeld telkens stottert. En het is echt alleen bij .mkv bestanden.
 
Wat dan misschien nog helpt is het K-Lite Codec Pack. Daar zit veel meer in, onder andere spelers enzo, probeer alleen de codecs zélf te installeren. Er zitten ook "features" in die je nodig hebt bij het rippen en editen van DVD's, het kan geen kwaad, daar heb je later misschien nog eens wat aan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan