Windows movie Maker instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cybermaxx

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Berichten
59
Ik heb een camera aangesloten op m'n pc. Maar als ik Windows Movie Maker gebruikt, dan is mijn beeld als het volgende:

Een paarse streep er door heen en dan beeld dat zich ververst en beeld dat zich niet ververst. Vage omschrijving, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Ik neem aan dat ik de boel moet instellen. Maar hoe. Hier en daar kan ik kiezen tussen PAL, NTSC, en SECAM. Ik kan ook de framerate veranderen. Help me alsjeblieft.

Bij voorbaat dank,
Cybermaxx:thumb:
 
Controleer het volgende. Ga in Movie Maker naar Extra, Opties, tabblad Comptabiliteit. In het venster staan een aantal codecs met vinkjes ervoor. Kijk of er een codec tussen staat met de extensie .ax, bijvoorbeeld divxaf.ax. Haal het vinkje voor die codec weg en herstart je PC. Gaat het nog niet beter, herhaal dan dat uitvinken van de codecs. Movie Maker heeft namelijk die codecs niet, of niet altijd nodig.
 
Controleer het volgende. Ga in Movie Maker naar Extra, Opties, tabblad Comptabiliteit. In het venster staan een aantal codecs met vinkjes ervoor. Kijk of er een codec tussen staat met de extensie .ax, bijvoorbeeld divxaf.ax. Haal het vinkje voor die codec weg en herstart je PC. Gaat het nog niet beter, herhaal dan dat uitvinken van de codecs. Movie Maker heeft namelijk die codecs niet, of niet altijd nodig.

Er stonden er 2 tussen met .ax Die heb ik beide uitgevinkt en ga nu m'n pc opnieuw opstarten.
 
Het heeft niet geholpen, maar er zijn er nu wel meer bijgekomen (codecs)
 
Ik kijk verder maar heb het versienummer van Movie Maker nodig. Kijk via Help bij Info. Is het versienummer 2.0.xxx of 2.1 xxxx?
 
Om bij je eerste vraag te beginnen: voor Europa geldt het PAL-systeem, NTSC is Amerikaans en SECAM is het Franse beeldformat. Dus PAL zou het beste zijn. Over codec-problemen geef ik je een aantal links, want vaak hangt het af van de Windows-versie e.d. Om te beginnen het Movie Maker forum, de Movie Maker FAQ en PapaJohn's Movie Maker website.
 
Om bij je eerste vraag te beginnen: voor Europa geldt het PAL-systeem, NTSC is Amerikaans en SECAM is het Franse beeldformat. Dus PAL zou het beste zijn. Over codec-problemen geef ik je een aantal links, want vaak hangt het af van de Windows-versie e.d. Om te beginnen het Movie Maker forum, de Movie Maker FAQ en PapaJohn's Movie Maker website.

Dank je, ik zal daar even daar gaan kijken
 
Uiteindelijk is het me nog niet gelukt. Wel een beetje laat om te reageren, 't is vakantie, niet waar :D

Ga binnenkort weg (vakantie) dus er zou wel niets meer van komen. Boeing_737, als je misschien nog iets weet, alles is welkom. Heel erg bedankt, ben toch verder gekomen dan ik was. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan