terratec TV kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

syncursist

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2006
Berichten
143
Ik kocht een Cenergy HT PCMCIA TV kaart van Terratec. Mijn bedoeling was met die kaart digitaal te kunnen TV kijken op mijn laptop en dat lukt ook uitstekend. De verkoper beweerde dat ik in de voorziene antenne-aansluiting op de kaart ook mijn TV distributiekabel kan plaatsen en dan via de distributiekabel analoog TV kan kijken op mijn laptop. Dat is natuurlijk leuk meegenomen omdat ik met de bijgelverde software ook opnames kan maken en op die manier eigenlijk beschik over een "videorecorder". Maar als ik de distributiekabel in de antenne-aansluiting van de kaart plaats gebeurd er niets. Ik merk dat de kaart duidelijk blijft zoeken naar een antennesignaal en geen gebruik maakt van de distributiekabel. Eerlijk gezegd weet ik ook niet of ik alles wel correct aansluit. Er is ook zo goed als geen uitleg bij de kaart en ook in de manuel die ik op internet vond kan ik mijn probleem niet terugvinden.Heeft iemand van jullie hiermee ervaring, en kan je mij enkele tips geven. Heel hartelijk dank.
 
Je hebt natuurlijk wel in het programma dat erbij zit aangegeven dat hij de analoge tuner moet gebruiken om zenders te zoeken? [Dit is een omschakelbare functie: digitale tuner/analoge tuner gebruiken]
 
storing in beeld

Heel hartelijk dank, ik zal maar meteen bekennen,neen...dat had ik niet gedaan. Ik ben een echte beginneling in multimedia-zaken. Nu werkt het. Alleen heb ik een verticale strook waar het beeld voordurend bibberende streepjes geeft. Ik heb als eens geprobeerd met een andere kabel maar het probleem bleef. Ik heb het dus alleen maar als ik met de distributiekabel werk, als ik met de gewone antenne digitaal ontvang is het beeld uitstekend. Ik vermoed dat er hier en daar nog wel wat zal moeten aangepast worden in de programma-instellingen. Heb je misschien ook hiervoor nog een tip voor me? Nogmaals hartelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan