XP Installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Planetis

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2003
Berichten
7
Hallo,

Ben aan het proberen om XP Home op de computer te zetten.
Heb partitie verwijderd een nieuwe aangemaakt en geformateerd.
PC opnieuw opgestart waarna de setup automatisch zou moeten beginnen.
Na het indrukken van een toets om setup te starten vanaf cd-rom krijg ik de melding dat setup niet door kan gaan vanwege een ongeldig bestand: Setup wordt afgesloten.
Regel 1 van het INF-bestand \SWIN_NTS-~BT\winnt.sif is ongeldig.

Als ik de PC opnieuw start en geen toets indruk om te installeren krijg ik de volgende melding: Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden <windows-hoofdmap>system32\hal.dll. Installeer het het bovengenoemde bestand opnieuw.

Kan ik uitleg krijgen wat te doen??


M. vr. gr. Planetis
 
probeer dit eens.....



Best is om deze DLL vanaf de Windows XP cd te kopieren naar
de System32 met behulp van de herstelconsole.

1) Opstarten met de Windows XP cd,
2) R (Repareren) kiezen,
3) Op de vraag bij welke installatie je u wilt aanmelden geef je 1 als antwoord,
4) Het administrator-wachtwoord word gevraagt
5) Typ dan het volgende :

"Expand E:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
zonder " " tekens.

De letter E: moet je veranderen naar de letter van de cd-rom.
 
Ten eerste, een goede CD zoeken, zo te zien is die beschadigd.

Of je hebt een Intel chipset met een SATA schijf, dan dient in de bios de SATA controller op IDE modus gezet te worden.

De laatste melding is logisch, er staat nog immers niets op.
 
Hallo,

Heb inmiddels de harddisc gecontroleerd in de BIOS d.m.v.:
Smart Status Check
Smart Short Self-Test ( duurt 1 minuut )
Smart Extended Self-Test ( duurt 48 minuten )
Na controle bleken er geen errors aanwezig te zijn.

De oplossing die Bertus schreef gaat bij mij niet op, ik krijg niet het scherm met daarop
de opties wat ik eventueel kan doen als de installatie cd gestart wordt.

Tevens heb ik ook nog verder gezocht op het Internet en ben ik onderstaande tegengekomen:

BESCHADIGDE BOOTSECTOR
Start Windows niet meer op, dan is het mogelijk dat de bootsector is beschadigd. Deze kan bij Windows XP worden hersteld door op te starten vanaf de Windows XP-CD en te kiezen voor de optie Herstellen (R). Kies de gewenste Windows-installatie en geef het wachtwoord (is er geen wachtwoord ingesteld, bevestig dan alleen met de ENTER-toets). In de herstelconsole kan vervolgens met het commando FIXBOOT (ga akkoord met de J-toets) het opstartproces worden hersteld. Met het commando FIXMBR wordt de master bootrecord (MBR) hersteld. Het commando HELP toont informatie over de verschillende commando’s en met het commando EXIT wordt de herstelconsole verlaten.

Bovenstaande lukt dus niet. Hieronder nog één:

MISSING HAL.DLL (WINDOWS XP)
Nu we het toch hebben over opstartproblemen..... Een ander veelvoorkomend probleem is de 'MISSING HAL.DLL'-melding. Is het bestand C:\WINDOWS\SYSTEM32\HAL.DLL echt weg, dan kan deze in de herstelconsole (zie voorgaande tip) met het volgende commando worden teruggeplaatst (verander de X: in de schijfletter van de speler met de Windows XP-CD):

EXPAND X:\I386\HAL.DL_ C:\WINDOWS\SYSTEM32

Hiermee wordt het missende bestand teruggezet. Blijkt het bestand HAL.DLL wel aanwezig te zijn (wat meestal het geval is), dan kan het probleem wellicht met de volgende reeks commando’s worden opgelost:

ATTRIB C:\BOOT.INI -a -h -r -s
DEL C:\BOOT.INI
BOOTCFG /rebuild
FIXBOOT
Dit lukt dus ook niet aangezien ik geen scherm krijg waar ik het één en ander kan aantikken.

Mijn computer is een HP s7720, Met AMD Live!™
• AMD Athlon™ 64 X2 processor 3800+
NVIDIA® GeForce™ 6150LE chipset.
SATA vaste schijf merk Hitachi HDS721616PLA380.


Misschien kunt U mij verder helpen met bovenstaande info.

M.vr.gr.
Planetis
 
Hallo,
Ben aan het proberen om XP Home op de computer te zetten.
Heb partitie verwijderd een nieuwe aangemaakt en geformateerd.
PC opnieuw opgestart waarna de setup automatisch zou moeten beginnen.
Ten eerste, een goede CD zoeken, zo te zien is die beschadigd.

Of je hebt een Intel chipset met een SATA schijf, dan dient in de bios de SATA controller op IDE modus gezet te worden.

De laatste melding is logisch, er staat nog immers niets op.
Ja, allemaal leuk voor een geïnstalleerde versie.;)
Heeft dan weinig zin om je verder te helpen met je aangedragen oplossingen.
Lees even waar je mee begon.


Al een andere CD opgezocht of geleend?
Indien je fouten hebt op een bootpartitie en je hebt die verwijderd en opnieuw gemaakt en je krijgt verder geen melding, is die goed.

En over een sata schijf lees ik ook niets.:confused:
 
Hallo,

Het is mij inmiddels gelukt om windows xp pro 64 op de pc te zetten.
Er is één apparaat wat niet werkt en dat is de onboard netwerkkaart.
Ik heb al verschillende drivers geprobeerd en tot nu toe geen enkele die werkt.

Heeft iemand een idee hoe ik deze werkende krijg?

M. vr. gr.
Planetis
 
Hoi !

Je hebt toch een oem-PC ?

Dan kijk je dus hier: http://welcome.hp.com/country/us/en/support.html of er 64-bits drivers beschikbaar zijn.

Zo niet , zul je het merk/type van de onboard netwerkkaart moeten opzoeken met bijv. Everest en daarmee op internet zoeken.

64-bits drivers zijn er nog niet al te veel.....


Greetz,

Harry.
 
Hallo,

Het probleem is opgelost,

Om het opstartscherm weer te krijgen heb ik een installatie cd van Windows ME laten draaien. CD er weer uitgehaald en vervolgens de Installatie cd van Windows XP professional versie 2002 met service pack 2 erin en het installeren ging van een leiën dakje. Nadat Windows geïnstalleerd was heb ik hem opnieuw opgestart en vervolgens installeert hij al uit zichzelf diverse hardware.
Verder heb ik met behulp van HP ( Chatsite ) de drivers gekregen voor het installeren
van de chipset Nvidia 6150 LE voor het besturingssysteem en de onboard netwerkkaart.

Ik dank U allen voor het meedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan