Windows Movie Maker slaat niet op (broken codecs)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donna2416

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jul 2007
Berichten
3
Hallo

Ik heb pas een nieuwe computer (Vista Ultimate) Het is alleen. Als ik een film wil publiceren bij Windows Movie maker.. Crasht het ding gewoon. Hij berekent niet eens de tijd. Ik heb alle publiceer functies al geprobeerd maar blijkbaar heeft het ding een hekel aan me en werkt niet mee :p

Toen kwam ik een programmatje tegen dat: Codec Sniper heet. Daarmee kun je zien welke codecs je hebt en of ze OK of broken zijn. Ik heb in totaal 183 codecs (volgens dat ding) 156 zijn DirectShow codecs en 28 Video Codecs (waarvon er 26 volgens dat ding 'broken' zijn) Wat me opvalt is dat bij de DirectShow codecs, de Windows Movie maker DDL's allemaal broken zijn. Is dit te verhelpen?

Dit zijn de video filters die Windows Movie maker heeft:
Nero OGG splitter
AVI Decompressor
Nero Splitter
Direct VocSub
Xvid Mpeg 4 decoder
Nero MP4 splitter
Nero Resize
ffddshow Audio decoder
ffddshow Mpeg 4 decoder

Ze zijn allemaal ingescakeld. Ligt het misschien aan Nero?

Alvast bedankt ;)
 
Laatst bewerkt:
Kijk eerst even in Movie Maker bij Extra, Opties, tabblad Comptabiliteit. Daar worden de codecs vermeld die Movie Maker in jouw systeem ziet, wat niet wil zeggen dat Movie Maker die codecs daadwerkelijk gebruikt. Als er codecs tussen staan met de extensie .ax, haal het vinkje voor die codec weg en herstart de PC. Probeer of je nu wel kunt publiceren vanuit Movie Maker.

Nuttige links: Papa John en Movie Makers Forum.
 
Kijk eerst even in Movie Maker bij Extra, Opties, tabblad Comptabiliteit. Daar worden de codecs vermeld die Movie Maker in jouw systeem ziet, wat niet wil zeggen dat Movie Maker die codecs daadwerkelijk gebruikt. Als er codecs tussen staan met de extensie .ax, haal het vinkje voor die codec weg en herstart de PC. Probeer of je nu wel kunt publiceren vanuit Movie Maker.

Nuttige links: Papa John en Movie Makers Forum.

Heb ik gedaan maar het werkt gewoon niet. Ik snap er echt niks van.. En god wat ben ik nu chaggerijnig op Movie Maker..
 
Twee van de meest voorkomende oorzaken van het niet op gang komen van het opslaan (op de computer of op een CD/DVD-Rom):

1. het bestandstype van de film of video is niet compatibel met Movie Maker, of de film is corrupt,
2. er is onvoldoende geheugen beschikbaar om de complexiteit van je project te verwerken, tegelijkertijd met andere taken die op de computer (op de achtergrond) worden uitgevoerd.

Dus ga na of je geheugen kunt winnen door zoveel mogelijk alle andere taken (tijdelijk) uit te schakelen (virus- en/of spywarescanners, downloaders, "opstarters" die niet direct nodig zijn, enz.).

Controleer of het project in zijn geheel afgespeeld kan worden in Movie Makers of Windows Media Player 11, voordat je het gaat opslaan.
NB: waar komen de bronbestanden vandaan? Camera of downloads, van welk soort sites?
 
Laatst bewerkt:
Sorry het spijt me zo. Ik was vergeten te posten dat ik 2 weken op vakantie was naar Slovenië.. I'm really sorry.

Hmm de filmbestanden zijn allemaal AVI. En ik heb ze via Azureus gedownload dus ze staan gewoon vast op mijn computer.

Onvoldoende geheugen lijkt me sterk.. (2 Gig is toch zat?) Alloewel ik heb Windows Vistaart dus die zuigt enorm als wat dus er zit wat in.

Anyway ik probeer het wel weer opnieuw (oehh spannend XD)
 
dan weet ik wat de fout is, ze staan in AVI en niet in .WMV
probeer ze eens te converteren ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan