slideshows afspelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevin We

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2005
Berichten
119
hallo

* ik weet niet 100% zeker of de vraag hier thuis hoort*

ik ben op zoek naar een programma om slide shows af te spelen. Probleem is dat het gebruikt gaat worden door mensen die totaal niets van computers afweten. Het zou dus aan enkele voorwaarden moeten voldoen.

Wanneer er een cd-rom in de lezer wordt gestoken zou het programma automatisch moeten worden opgestart en de foto's van de cd-rom via een slide-show afspelen. De pc waar dit mee moet gebeuren is voorzien van win 98 SE. (oude pc)

Zijn er mensen die mij hiermee kunnen helpen?
alvast bedankt!
 
het is dus niet zo eenvoudig als ik had gehoopt ...

eigenlijk moet je steeds een autorun bestandje op cd branden (indien ik het goed begrijp)
dus als er bijvoorbeeld op de bbq ofzo iemand komt met een cd met foto's kan je deze niet zomaar afspelen?

Had gehoopt dat er een eenvoudigere oplossing zou bestaan vermits ikzelf enkel de pc zou proberen klaar te maken en mij dan zou terug trekken uit dit gedoe.

MvG
 
Maar als je een grote .exe maakt kan het toch ook.

Of als avi in jouw geval denk ik of divx filmpje (Ligt aan waarop af te spelen allemaal)
 
Laatst bewerkt:
Een diavoorstelling maken op zelfstartende cd-rom
Net na de feestdagen of wintersport is het leuk om familie en bekenden foto"s te laten zien. Je kunt vrij eenvoudig een diavoorstelling maken op een zelfstartende cd-rom. Download eerst Irfan View, mocht je dat nog niet hebben. Installeer het programma. Kopieer vervolgens de onderstaande bestanden naar een nieuwe map met de naam "show":


* i_view32.exe uit de map "station":\program files\Irfanview

* i_view32.ini uit de map "station":\program files\Irfanview

* slideshow.lst uit de map "station":\program files\Irfanview


Kopieer alle afbeeldingen voor de diashow als jpg-bestanden naar de map "show". Start Irfanview op vanuit de map "show" en stel de diashow in. Verander met Notepad in het bestand "slideshow.lst" het pad voor elke regel van absoluut naar relatief (voorbeeld: "station":\afbeeldingen\foto001.jpg wordt foto001.jpg). Tot slot maak je bestand autorun.inf in de map "show". Dit autorun.inf-bestand ziet er als volgt uit:

[autorun]
open=i_view32.exe /slideshow=slideshow.lst

De inhoud van de map "show" ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:
autorun.inf
i_view32.exe
i_view32.ini
slideshow.lst
foto001.jpg
foto002.jpg
foto003.jpg



Met alle begrip, maar zoals ik het lees zou je toch op iedere cd een autorun.inf moeten branden? Of heb ik echt iets over het hoofd gezien?
 
met nero vision express kan je relatief eenvoudig een vcd/super vcd schijfje maken van je foto/s of plaatjes evt. met een muziekje erbij.
De meeste dvd spelers ondersteunen dit formaat en laat alles dan in een slideshow zien.
 
Nee je hebt het goed.
Maar..

ditte
[autorun]
open=i_view32.exe /slideshow=slideshow.lst

De inhoud van de map "show" ziet er dan bijvoorbeeld zo uit:
autorun.inf
i_view32.exe
i_view32.ini
slideshow.lst
foto001.jpg
foto002.jpg
foto003.jpg
Geldt alleen voor mensen met irfanview op hun pc.
Ik zou onderstaande doen omdat iedereen hem dan kan zien met Windows iig.
Code:
[autorun]
open=jouwslideshow.exe /jouw mapje met je slideshow=slideshow.exe
En dan je slideshow met een programma als irfanview maken als .exe bijv.
 
maar dan kom ik terug bij de bron van het probleem, namelijk:
- ik beheer de pc niet
- de mensen die het beheren willen het eenvoudig houden, cd'tje met foto's erin en het zou moeten spelen
- deze mensen kennen weinig tot niets van informatica
- een hoop oudere foto's staan al op gewone cd-r en het zou zonde zijn om deze allemaal opnieuw te moeten branden
 
op een oude (occasie pc), dit ding is zo oud dat hij met een win 98 SE net stabiel kan draaien, er zit ook een cd-lezer in (vanzelfsprekend) .

nuja voor zoiets is die pc nog goed, vermits hij enkel gebruikt wordt voor de foto's af te spelen via een beamer.

MvG en bedankt voor jullie hulp alvast!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou dan toch gaan voor de film cd en dan media player classic installeren
 
via nero een "film cd" branden dan? en via het door jouw genoemde programma afspelen als ik het goed begrijp.
 
Ja met Windows moviemaker de plaatjes importeren en dan de het filmpje opslaan/exporteren naar juist formaat.(bijv. .avi)
Importeren in Nero of je (misschien wel andere) eigen brandprogramma. En dan branden op de cd..(Of natuurlijk helemaal met nero zoals Jackall zei, als je nero hebt)

Wat misschien nog handig is, om op de bewuste pc de autorun functie van de cd speler aan te zetten. Maar ik ben niet bekend met windows98 dus daarbij kan ik je niet helpen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan