Via een draadloze verbinding.....???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gr@smaaier

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2004
Berichten
418
Via een draadloze verbinding op mijn laptop heb ik internet. Nu wil ik deze laptop aan mijn router hangen zodat mijn andere pc's ook op internet kunnen via de laptop zijn draadloze verbinding. Mijn vraag hoe doe ik dit.

Alvast bedankt voor het antwoord. :thumb:
 
Een router geeft meestal het internetsignaal door, dus waarom heb je een router als je daar geen modem op aan hebt gesloten?

Dit is de gebruikelijke situatie
PHP:
{internet} -> 
Modem ->
Router -> PC1 (Bedraad)
       -> PC2 (Bedraad)
       -> Laptop (Draadloos, ligt eraan of je router een Wifi-signaal verstuurt)

Zou je een soortgelijke illustratie van jou bedoeling willen maken?
 
Daar komt ie. :D

PHP:
<laptop met draadloze internet verbinding>
<Aan deze laptop een kabel naar een andere router waar mijn andere pc's aanhangen>

Dit omdat ik zelf geen internet verbinding hier heb en via een draadloze verbinding wel internet verbinding heb maar niet bij de router kan komen om de andere pc's bij te hangen. Dus dacht ik waarom kan ik dit niet via mijn laptop een VPN bouwen. Maar weet niet helemaal hoe.
 
Volgens mij moet je gewoon op je laptop aangeven dat je die internetverbinding deelt en dan vangen de andere computers het wel op denk ik.
 
Dit omdat ik zelf geen internet verbinding hier heb en via een draadloze verbinding wel internet verbinding heb maar niet bij de router kan komen om de andere pc's bij te hangen. Dus dacht ik waarom kan ik dit niet via mijn laptop een VPN bouwen. Maar weet niet helemaal hoe.

Toch niet aan het "aftappen" van de buren he:p
 
Volgens mij moet je gewoon op je laptop aangeven dat je die internetverbinding deelt en dan vangen de andere computers het wel op denk ik.

Na vele uren puzelen werkt het nog niet. Ik heb mijn internet verbinding gedeeld en ik kan via de andere pc's de gedeelde map op de laptop bereiken maar niet op het internet. Dus weet iemand hoe dit precies in zijn werk gaat alle hulp is welkom. ;)
 
En nog eens naar een paar uur puzzelen lukt het me nog steeds niet om een draadloze verbinding te delen met mijn andere computers. :(

PHP:
Situatie is nu als volgt

Pc met draadloze internet verbinding en een vaste 100mb netwerkkaart
Vanaf de 100mb kaart naar een router op een standaard poort
Dan twee andere pc's ook verbonden via een kabel op een standaard poort naar een 100 mb netwerkkaart

Als ik de internet verbinding deel zet hij mijn interne netwerkkaart het ipadres en het subnetmask vast op 192.168.0.1 255.255.255.0.

Als ik deze kaart weer automatisch zet krijgt hij van de router een nieuw ipadres subnetmask standaard gateway en voorkeur en alternatief dns toegewezen.

Bestanden die gedeeld zijn zijn heen weer op ieder comp te bereiken. Maar geen internet.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen !!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
grasmaaier,
Als je het in gewone normale grootte letters neerzet, dan kunnen we het ook wel lezen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan