hulp gevraagd

Status
Niet open voor verdere reacties.

carlaslk

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2007
Berichten
16
ik ben een site aan het bouwen met frontpage 2003 en op mijn eigen laptop 15 inch staat alles precies goed , heb met tabellen en cellen alles netjes in het midden gezet .
Maar ga ik kijken op een pc met en ander beeldscherm van 19 inch dan staat alles niet goed teksten staan niet meer zoals ik ze heb gemaakt in frontpage .
Hoe weet ik in welke resolutie maat ik mijn site maak in frontpage en hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn site straks op alle pc met verschillende beeldschermen goed staan.
Ben niet erg technisch dus wie me wil helpen niet in moeilijke taal htlm code ken ik ook niet zo goed omdat ik alles met frontpage maak.
hieronder de site zodat jullie snappen wat ik bedoel
http://home.orange.nl/carlaslk/ ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft .
alvast bedankt groetjes Carla :eek:
 
Hoi Carla,

Positionering van een design kan inderdaad een lastige zaak zijn. Je maakt gebruik van frames. Dit maakt feitelijk het alleen lastiger omdat je dan minder controle hebt over wat verschillende browsers doen.

Wil je het redelijk universeel houden dan kan je het beste alles binnen een hoofd tabel houden. Dus als je design 800*600 is is dat ook de grootte van je hoofd tabel. Dit zorgt ervoor dat je design overal binnen die proporties blijft.

Mocht je verdere hulp met het maken van je site dan hoor ik dat graag.

groet en success :)
 
Nog paar vragen

Ik maak gebruik van frames , omdat ik soms las dat mensen problemen hadden om de site dus op verschillende beeldscherm-resolutie,s anders is te zien .
Net zoals bij mij , zelf heb ik beeldscherm 17 inch en ziet het er allemaal netjes uit , op een beeldscherm van 19 inch zie je dat de tekst niet onder de foto,s staat enz.

Je zegt :redelijk universeel houden dan kan je het beste alles binnen een hoofd tabel houden ik snap niet wat je hiermee bedoeld ?

Dus als je design 800*600 is is dat ook de grootte van je hoofd tabel. Dit zorgt ervoor dat je design overal binnen die proporties blijft.

Ik weet niet hoe groot mijn design is hoe kan ik dat zien in frontpage .
wat is de hoofdtabel ?
Ik heb zekers verdere hulp nodig in gewone taal anders begrijp ik niet wat je bedoeld ermee.
Hoe kan ik alles maken zodat het een beetje normaal weergeven wordt op verschillende beeldschermen van andere .
Soms zie je staan deze site kan het beste bekeken worden op beeldschermresolutie 1047x800 ( zijn verkeerde getallen weet de juiste nu even niet )
Wat kan ik dan er zetten dat ze desnoods hun beeldscherm zo instellen dat hij goed weergeven wordt .
alvast bedankt groetjes Carla
 
verders heb ik op internet zitten zoeken en vond ik dit , maar weet niet zeker of dit de oplossing is ervan ,
Wil je er es na kijken en dan kijken of dit mijn probemen zou oplossen ze gebruiken zoveel technisch woorden zodat ik het niet begrijp
groetjes carla
http://office.microsoft.com/nl-nl/frontpage/HA010936011043.aspx

Browser en resolutie op elkaar afstemmen: een consistente gebruikersinterface ontwerpen met FrontPage 2003
 
Ik maak gebruik van frames , omdat ik soms las dat mensen problemen hadden om de site dus op verschillende beeldscherm-resolutie,s anders is te zien .
Net zoals bij mij , zelf heb ik beeldscherm 17 inch en ziet het er allemaal netjes uit , op een beeldscherm van 19 inch zie je dat de tekst niet onder de foto,s staat enz.

Frames worden niet door alle browsers goed gelezen. vandaar dat je soms problemen kan hebben met de weergave van je website.

Wat je het beste kan doen is, bijvoorbeeld, in frontpage een tabel aanmaken van 800*600 pixels en daarin je ontwerp plaatsen. dit is een formaat wat voor de meeste beeldschermen acceptabel is. zo blijft alles op zijn plek hoe groot je scherm ook is.

Soms zie je staan deze site kan het beste bekeken worden op beeldschermresolutie 1047x800 ( zijn verkeerde getallen weet de juiste nu even niet )
dit betekent dat je scherm grotte minimaal 1024*768 (dat zijn de goeie getallen) om het betreffende website goed te kunnen zien.

Wat kan ik dan er zetten dat ze desnoods hun beeldscherm zo instellen dat hij goed weergeven wordt .

Het beste kan je de design van je site aanpassen aan de standaard beeldgroote. Iemand die zijn beelscherm grote moet aanpassen op je ontwerp is eerder geneigd om niet verderte klikken in je site.
 
ik zag dat mijn beeldscherm dus 1024*768 is

moet ik nu nog mijn design van de site aanpassen aan de standaard beeldgroote
of staat hij nu goed dan
gr Carla
 
Je site is nu aangemaakt op 1185*917. Dit betekent dus dat hij 1185 beeldpunten breed is en 917 beeldpunten hoog. als je rekening wilt houden met de standaard 1024*768 beeldgroote zou je de site binnen de 900 breed moeten houden. de hoogte van een website is niet zo van belang. wel de breedte,

ik denk dat met een paar kleine aanpassingen je alles op de goeie proporties krijgt. Mocht je daarbij hulp willen kan ik je helpen. stuur mij een mailtje via het mailsysteem van dit forum. ik kan je met de nodige code aanpassingen helpen.
 
frontpage

wie helpt mij ik wil graag frontpage nl downladen voor maken website heb WIN98SE EN OOK VIND IK KLADBLOK niet in mijn bureauaccessoires - bij voorbaat dank voor advies gila
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan