Is het slecht voor me pc als ik om de maand XP opnieuw erop zet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Randy_50Cent

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Berichten
590
Hallo,

Ik ben van plan om iedere maand Windows XP op me pc opnieuw te installeren. Nu vraag ik me af of dit wel veilig is voor me pc? Dat er dan niet iets beschadigt in me computer ofzo of dat er dan problemen onstaan. Ikzelf heb een Dell Dimension E520 dus zal dit ernstig kunnen worden of niet?
 
dus ook elke maand activeren ??
zullen ze bij MS wel denken....heb je hem ook weer.;)
 
Niet handiger om een image te maken met b.v. Ghost en die terug te zetten?:rolleyes:

Overigens gebruik ik in feite nog steeds mijn eerste install, goed schoon en up to date houden.
 
Inderdaad, nergens voor nodig om elke maand opnieuw te gaan installeren.

Gewoon 1x een goede installatie doen en hierna de boel schoonhouden. Werkt bij mij perfect iig. Pc blijft gewoon lekker snel en ook Windows XP draait nog erg stabiel. Draai de huidige installatie een half jaartje inmiddels.
 
Na 5 keer zul je je key niet meer kunnen activeren. Hier voor moet je dan naar Microsoft bellen en het zal dan wel zonder problemen geregelt worden. Maar wel iets over van te voren te weten.;)
 
Inderdaad, nergens voor nodig om elke maand opnieuw te gaan installeren.

Hoevaak deed jij dat vroeger? Bijna elke week volgens mij. :p

Nee, ff serieus, het is nergens voor nodig. 2x per jaar is meer dan genoeg.... gewoon schoonhouden en als dat niet meer helpt > format.
 
Nogmaals, sowieso is opnieuw installeren flauwekul als je alles goed schoon houdt en updated, hoe komen jullie er toch aan.:confused:
 
Nogmaals, sowieso is opnieuw installeren flauwekul als je alles goed schoon houdt en updated, hoe komen jullie er toch aan.:confused:

Tja, ik hou er van om nieuwe programma's te proberen. Op den duur raakt de boel wat trager en formatteer ik hem weer. (Ja, ik kan ook altijd m'n dingen opruimen na gebruik, maar daar ben ik te lui voor).

M'n vriendin haar laptop heeft een installatie die er al 1,5 jaar opstaat en nog steeds zo snel is als bij de aanschaf. Verschil? Zij gebruikt altijd dezelfde programma's en doet verder weinig bijzonders.
 
kan je dan niet beter die programmas op een aparte parties installeren.
dan kan je die partitie elke formateren.
dan hoef je niet elke keer windows er op te zetten
 
Ik ben van plan om iedere maand Windows XP op me pc opnieuw te installeren.
Even terug naar het begin. Waarom wil je dat gaan doen?
Welke problemen denk je er mee op te kunnen lossen? Heb je nu problemen met Windows XP of met een ander programma?
 
Even terug naar het begin. Waarom wil je dat gaan doen?
Welke problemen denk je er mee op te kunnen lossen? Heb je nu problemen met Windows XP of met een ander programma?

Nee maar ik heb XP er pas opnieuw opgezet, En hij draait nu al erg traag, Terwijl ik 1024MB geheugen heb en 320GB hardeschijf. En heb er nu 157 MP3 bestanden op staan en best veel afbeeldingen, Aantal programma's, Maar daar houd het wel mee op. Als ik me documenten wil openen dan hoor ik hem helemaal lang laden en kraken in de computer. Ik zou gewoon willen dat als ik op Mijn Documenten klik dat ie dan in 1 seconden er al is en niet meer verder hoeft te laden. Zou dit mogelijk kunnen zijn?
 
Heb je je chipset drivers wel geinstalleerd? Hoeveel CPU / geheugen is er in gebruik na een uurtje draaien?
 
Het is nog maar de vraag of Windows XP de oorzaak is en niet een (stuurprogramma) van een andere toepassing. Begin eens met het downloaden en installeren van Winpatrol. Je kunt de Nederlandse versie nemen. Als je het programmaatje hebt geinstalleerd, lees dan eerst deze handleiding even door.
Bekijk daarna in Winpatrol de lijst met Opstarters en probeer uit, welke je kunt Uitschakelen (en nog niet Verwijderen). Herstart na elke Uitschakeling de PC.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan