Stereo mix op Dell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Hallo,

In dit topic http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=302242 staat een probleem dat ik in feite ook heb.. Mijn vader heeft een Dell Dimension C521 met een " SigmaTel Audio geluidskaart. Leuk; maar hij wil graag oude LP's omzetten naar Mp3. dat gaat makkelijk met een opneemprogramma (dat heb ik allemaal) maar ik kwam tot de ontdekking dat de PC geen stereomix weergeeft; hetzelfde probleem als in het topic (zie link hierboven) wordt beschreven. De PC geeft alleen een microfooningang weer; AUX en lijningang maar geen stereomix.
Omdat het een andere geluidskaart is open ik toch even een nieuw topic omdat ik niet zomaar lukraak een driver ofzo wil downloadenl; dus misschien kan iemand me helpen?

De verdere info: Windows XP, SigmaTel Audio CODEC.
 
En jij vertelt me dat de microfoon- en de lijningang niet in stereo zijn?

Stereomix is als je opnames wilt maken van geluiden en muziek die je afspeelt op je pc, maar dat is niet wat je wilt nu: Je wilt namelijk geluid opnemen wat van buiten naar de computer komt, namelijk een analoog stereosignaal vanuit de platenspeler/versterker.

Sluit het liefst op je lijningang aan voor je opnames.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat dus niet; de platenspeler heeft alleen een USB aansluiting en volgens de handleiding moet in het speciale opneemprogramma de stereomix worden geselecteerd. Dat kan dus niet, omdat dit niet kan. Normaal gesproken sluit ik ook audio van buitenaf aan op de line in van mijn geluidskaart; maar nu wil ik graag de stereomix selecteren; ook als ik gewoon een stream van een zender wil opnemen op de PC.
 
Het probleem is gedeeltelijk opgelost. Ik las ergens op een ander forum, na lang zoeken; dat je de opname kan terug beluisteren als je de USB verbinding tussen platenspeler en PC verbreekt. Met andere woorden; je neemt op, je hoort amper iets maar aan het uitslaan zie je dat er geluid wordt opgenomen; en zodra je de USB kabel uit je PC trekt kun je de opname inderdaad compleet terugbeluisteren. :thumb:

Maar het handigste zou zijn als ik ook een stereomix zou hebben om streams vanaf het net op te nemen; maar goed; mocht iemand dat weten, ik hou me aanbevolen ;)
 
Ik weet niet zeker of je alles al hebt onderzocht, maar (zie bijlage):

Start -> Uitvoeren -> sndvol32.exe
Opties -> Eigenschappen -> [klik aan Opnemen] -> Kijk waar je allemaal vinkjes bij zetten kunt.

Kijk wel goed na of het juiste audio-apparaat geselecteerd staat (in mijn geval een Soundmax).

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • sndvol32.JPG
    sndvol32.JPG
    56,8 KB · Weergaven: 23
Ik weet niet zeker of je alles al hebt onderzocht, maar (zie bijlage):

Start -> Uitvoeren -> sndvol32.exe
Opties -> Eigenschappen -> [klik aan Opnemen] -> Kijk waar je allemaal vinkjes bij zetten kunt.

Kijk wel goed na of het juiste audio-apparaat geselecteerd staat (in mijn geval een Soundmax).

Succes,

Tijs.

Helaas, bij audioapparaat SigmaTel staan slechts 3 opties allemaal aangevinkt: Lijn ingang, MIC achter en microfoon. Voor de rest kan ik niets anders selecteren; dit zijn de enige 3...
 
Dan kan ik je niet verder helpen. Misschien zijn er nog drivers voor de Sigmatel die méér opties aanbieden wat betreft opnemen, misschien kunnen anderen je daaraan helpen (of je zoekt zelf op Internet).

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan