xp niet opnieuw te installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdp1

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2007
Berichten
19
omdat mijn desktop superlangzaam is geworden is mij op dit forum al eens aangeraden om te formatteren en xp opnieuw te laden. Dit gaat echter niet, de computer zegt steeds dat er een nieuwere versie van xp aanwezig is op de computer en daarmee af. Geen andere mogelijkheden. Ik heb servicepak 2 eraf gegooid en opnieuw geladen. Maar nu heb ik weer andere problemen. De desktop blijft langzaam (hij zit continue te ratelen). En als ik 1 bladzijde open, kan ik geen tweede openen, dan gooit hij steeds de eerste eraf. En de rekenmachine komt niet meer tevoorschijn. Weet iemand wat ik dan kan doen om de cmputer weer snel en normaal funcionerend kan krijgen?
 
je zorgt er voor dat je eerste opstart mogelijkheid de cdrom of dvd speler wordt.
Dit stel je in in je bios.
first bootdevice.....
Als je dat goed hebt staan dan doe je de cd van xp in je cdrom speler.
Dan sluit je de computer af en na even gewacht te hebben start je de computer weer op.
Als je alles goed hebt gedaan dan zie je op een gegeven moment....druk op een toets als u van cd wilt opstarten.
Dat doe je dus........daarna is het goed lezen.....je kunt nu de c schijf formatteren......dat doe je en je laat daarna windows alles netjes installeren.
Heb je nog belangrijke bestanden op je c schijf staan dan haal je die voor de tijd weg en brand die eventueel op een cd zodat je het later weer kunt gebruiken.
 
Eerst volledig formatteren en dan opnieuw installeren. Het kan niet dat windows er nog opstaat als je hebt geformatteerd, formatteer ineens met de installatiecd van windows.
 
Juist als ik die installatie cd in de computer stop krijg ik de mededeling dat er een nieuwere versie op de computer aanwezig is en verder kan ik dan niets meer. Ik kan alleen annuleren en stoppen. Verder reageert de computer niet.
 
moet jij op een toets drukken als de computer opnieuw opstart.
 
als bovnstaande een vraag is; nee, ik hoef niet op een toets te drukken. Zonder iets te hebben gedaan kan ik nu wel weer meerdere pagina's tegelijk openen, maar internet kan ik niet direct openen vanaf het bureaublad. Ik moet eerst via mijn documenten een pagina openen, dan kan ik pas andere sites openen en het internet gebruiken.
 
Nogmaals, je dient van de XP cd op te starten, niet in windows.

Als je geen melding krijgt of je van de cd wilt opstarten staat de bootsequence fout of hij zit in de verkeerde cd/dvd device, oudere compjes willen alleen van een master cd/dvd device opstarten.
 
Dan start jij dus niet op via de cd van XP en kom je steeds bij de melding die je geeft.
cd van xp in de cdrom
computer uit
even wachten
computer aan.
nu zou je op een toest moeten drukken om vanaf cd te kunnen starten.
vanaf dat moment kun je ook formatteren.
 
Zoals al uitgelegd werkt dat niet met de cd. Wanneer ik die er ook in doe of wanneer ik de computer ook herstart, juist bij die cd geeft de computer de melding dat er al een nieuwere versie van xp op de computer staat en dat daarmee de bewerking is afgelopen. Verder kom je niet want je kunt alleen die melding sluiten en verder niets.
 
heb je wel de cdrom als first boot staan in de bios ??
 
Zijn er geen andere opties die je kan gebruiken als je van de cd opstart. Ik vindt het zeer vreemd dat ie niet verder kan enkel omdat er al een recenter OS op je pc staat. Zeker datje met een volledige installatie zit?
Probeer anders eens: van iemand anders een installatie-cd/dvd te lenen. Eventueel een installatie-dvd van windows vista, dat is wel recenter dan xp en zou het probleem dan niet mogen geven en dan kan je daarmee formatteren. Aangezien er dan geen OS meer op je HDD staat kan je zonder problemen installeren. Veel succes.
 
Zoals al uitgelegd werkt dat niet met de cd. Wanneer ik die er ook in doe of wanneer ik de computer ook herstart, juist bij die cd geeft de computer de melding dat er al een nieuwere versie van xp op de computer staat en dat daarmee de bewerking is afgelopen. Verder kom je niet want je kunt alleen die melding sluiten en verder niets.

Dat kan indien er op de PC XP staat met SP2 en de cd niet, dan zul aan een CD moeten komen met SP2 of er zelf eentje slipstreamen.

Je kunt ook met een 98 opstartflop de NON-DOS partitie verwijderen, een nieuwe FAT32 partitie aanmaken weer met de XP cd opstarten en die partitie formateren in NTFS en windows installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan