quicktime vraagje: mp3 bestand opslaan lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
1.406
Ik heb quicktime gedownload maar nu gebeurd er iets vreemds. Op een website wil ik een mp3 bestand downloaden. Normaal gesproken krijg je dan een schermpje of je hem wilt openen of opslaan. Nu met quicktime gaat hij gelijk downloaden en zie ik in de linker onderhoek zo'n rood pijltje naar beneden staan dat hij bezig is met downloaden? Hoe krijg ik het normale scherm weer die aangeeft of je het bestand wilt opslaan of wilt openen?
 
Als je Quicktime installeert kan het zijn dat Quicktime mp3-bestanden (en ook andere bestanden) 'associeert' met zichzelf. Ook andere programma's doen dat, bijvoorbeeld MS Word met .doc bestanden.

Om een associatie te verwijderen kun je de (gewone) Explorer openen en gaan naar de menuoptie "Tools" > "Folder Options..." In het tabblad "File Types" staan alle associaties. Ga nu naar de mp3 bestanden en klik op "Delete".

Als het goed is krijg je nu wel weer de vraag...
 
Als je Quicktime installeert kan het zijn dat Quicktime mp3-bestanden (en ook andere bestanden) 'associeert' met zichzelf. Ook andere programma's doen dat, bijvoorbeeld MS Word met .doc bestanden.

Om een associatie te verwijderen kun je de (gewone) Explorer openen en gaan naar de menuoptie "Tools" > "Folder Options..." In het tabblad "File Types" staan alle associaties. Ga nu naar de mp3 bestanden en klik op "Delete".

Als het goed is krijg je nu wel weer de vraag...

Tools? Ik heb een Nederlandse versie van Explorer 6.1 Nu kan ik het niet vinden.
 
Erwin, ik bedoel de Windows Explorer (niet de Internet Explorer). Klik bijvoorbeeld dubbel op "Mijn computer" dan heb je de Windows Explorer...

De menuopties in het Nederlands zijn waarschijnlijk: "Extra" > "Folder Opties..." en dan tabblad "Bestandstypen" (of iets dergelijks)
 
Erwin, ik bedoel de Windows Explorer (niet de Internet Explorer). Klik bijvoorbeeld dubbel op "Mijn computer" dan heb je de Windows Explorer...

De menuopties in het Nederlands zijn waarschijnlijk: "Extra" > "Folder Opties..." en dan tabblad "Bestandstypen" (of iets dergelijks)

Mijn computer heb ik niet, wel Deze computer, is dat dezelfde optie? Ik zie daar ook geen folder opties en bestandstypen staan....
 
Je kunt voor de Explorer ook klikken op de toetsencombinatie "Windows" + "E". De Windows-toets zit links van de linker-alt toets, op niet al te oude toetsenborden...
 
Je kunt voor de Explorer ook klikken op de toetsencombinatie "Windows" + "E". De Windows-toets zit links van de linker-alt toets, op niet al te oude toetsenborden...

Ok, heb ik. En dan? Rechts zie ik: bestanden op deze computer, stations op lokale vaste schijven, stations met verwisselbaar medium en gedeelde mappen.
Links in het venster krijg ik een overzicht van al mijn schijven.
 
Je kunt voor de Explorer ook klikken op de toetsencombinatie "Windows" + "E". De Windows-toets zit links van de linker-alt toets, op niet al te oude toetsenborden...

Oeps, ok gevonden bestandstypes. En wat moet ik dan verwijderen. mp3 alleen? Maar dan kan ik toch geen mp3's meer beluisteren en downloaden als ik dat doe?
 
Je kan ze wel downloaden en ook beluisteren door ze te openen in een programma dat mp3's kan afspelen (zoals Quicktime). Door de associatie weg te halen is het wel zo dat als je dubbelklikt op een mp3-bestand, dat dan niet automatisch dat bestand wordt afgespeeld. Want Windows weet dan niet meer met welk programma dat moet. Jje hebt immers net de associatie cq koppeling tussen die twee bestanden verwijderd... Overigens vraagt Windows dan wel met welk programma dat mp3-bestand moet worden geopend en of dat altijd moet (vink je ergens onderaan aan). Dan bestaat er weer een koppeling/associatie tussen dat programma en mp3-bestanden...

Volg je het nog een beetje...:)
 
Je kan ze wel downloaden en ook beluisteren door ze te openen in een programma dat mp3's kan afspelen (zoals Quicktime). Door de associatie weg te halen is het wel zo dat als je dubbelklikt op een mp3-bestand, dat dan niet automatisch dat bestand wordt afgespeeld. Want Windows weet dan niet meer met welk programma dat moet. Jje hebt immers net de associatie cq koppeling tussen die twee bestanden verwijderd... Overigens vraagt Windows dan wel met welk programma dat mp3-bestand moet worden geopend en of dat altijd moet (vink je ergens onderaan aan). Dan bestaat er weer een koppeling/associatie tussen dat programma en mp3-bestanden...

Volg je het nog een beetje...:)

Nou ik heb mp3 verwijderd maar dat helpt ook niet. Hij wil hem blijven openen in quicktime dus op de manier zoals ik in het begin beschreef. Toen keek ik naar mijn bewaarde mp3tjes en die wilde hij allemaal in wmp afspelen. Ik heb toen gezorgd dat ze allemaal weer in winamp afspelen. Dat werkt nu dus weer behalve bij een mp3 bestand op websites, hij wil dat altijd maar in quictime openen dus.
 
Soms moet je wel een mp3-bestand opnieuw associeren, bijvoorbeeld met de Windows Mediaplayer.

Als dit niet werkt zou je Quicktime kunnen de-installeren: zouden alle associaties met Quicktime moeten verdwijnen. Check dit met de Internet Explorer. Vervolgens Quicktime opnieuw installeren, maar er wel op letten dat Quicktime geen associaties gaat leggen met audio bestanden.
 
Soms moet je wel een mp3-bestand opnieuw associeren, bijvoorbeeld met de Windows Mediaplayer.

Als dit niet werkt zou je Quicktime kunnen de-installeren: zouden alle associaties met Quicktime moeten verdwijnen. Check dit met de Internet Explorer. Vervolgens Quicktime opnieuw installeren, maar er wel op letten dat Quicktime geen associaties gaat leggen met audio bestanden.

Ik heb hem dus nu geassocieerd met winamp dat werkt goed. Bij quicktime heb ik gek genoeg alleen mp4 bestanden aangevinkt dat hij deze moet afspelen, géén mp3's of andere audio bestanden dus daarom vind ik het vreemd dat hij steevast blijft doen.
 
Iemand enig idee hoe dit kan, zie antwoord hier boven?
 
Ik vraag het nog maar een keer omdat ik een berichtje kreeg of mijn probleem al opgelost is, dat is het dus niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan