DVD-RW kan niet worden herschreven

Status
Niet open voor verdere reacties.

pretraket

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2007
Berichten
12
Ik heb een aantal Philips DVD-RW schijfjes die niet meer herschreven kunnen worden. Nero (7.10.10) ziet de schijf als blanco (wat ie niet is). Wil ik hem formatteren dan krijg ik de melding dat het geen herschrijfbare DVD is. Probeer ik dan een image op de zogenaamde lege DVD te schrijven dan blijft hij "bezig met het controleren van schijven". Misschien niet de juiste plek op dit forum om deze vraag te stellen, maar kon geen betere vinden.
DVD burner is een pioneer dvd-rw dvr-105
Thanks.
 
mogelijk heb je een ander merk schijfje gebruikt in combi met deze al wat oudere brander.
wat je kan proberen is een firmwareupdate te zoeken en die uit te voeren(eigen risico).
wellicht dat je dit probleem dan oplost.
ander alternatief is toch voor die relatief weinig centen een andere modernere brander aan te schaffen.
 
Lange Pier, Jackass,
Bedankt voor jullie reactie. In explorer gebeurt er niets.
Ik gebruik inderdaad ook andere schijfjes, maar andere Philips -RW's werken wel gewoon. Vreemde zaak.
 
Lange Pier, Jackass,
Bedankt voor jullie reactie. In explorer gebeurt er niets.
Ik gebruik inderdaad ook andere schijfjes, maar andere Philips -RW's werken wel gewoon. Vreemde zaak.

In het begin speelde de mediacode van de schijfjes een grote rol bij de meeste oudere dvd branders. Nu met de huidige generatie branders is dit al een heel stuk beter geworden.

Ps, ik ben niet gepikeerd, maar wil graag gewoon met eigen naam aangesproken worden.
 
Sorry Jackall, was een typo. ;-). Een andere brander lijkt me dus het beste. Bedankt voor je hulp. Groet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan