video camera aansluiten op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

keti

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
Berichten
27
Hallo,
Ik heb een video camera Sony Handycam Vision CCD-TRV37E pal.
Kan ik deze op de PC aan sluiten??????
Als je het weet leg je het me dan simpel uit, want ik ben een digabeet.
Ik zou het tof vinden als jullie me kunnen helpen.
hahaha ik ben een oma van 52 jaar.
Please help ......................
Groetjes Ellen:thumb:
 
Ellen..

Deze Sony is een "iets bejaarde" camera [verder niets mis mee], deze heeft dus nog geen usb en/of firewire [1394] uitgangen zoals zijn modernere soortgenoten hebben.... de sony heeft alleen een analoge audio en video uitgang....

Om deze camera op je PC aan te sluiten heb je een zogenaamde "capture kaart" of "tv kaart" nodig met een [gele] analoge video ingang....
Ik weet natuurlijk niet of deze misschien al in je PC zit, anders zul je deze aan moeten schaffen... of alternatief: de Pinnacle Dazzle

Laat even weten hoe je PC eruit ziet.........

[zie ook mail]
 
Een goedendag

Ik heb zowat dezelfde vraag. Heb van een vriend een SONY Hi8 gekregen, op dat moment niet echt wetende dat het non-digitaal was tot ik men beeldmateriaal op de computer wou zetten. Ik ben al te weten gekomen dat ik voor de overdracht van de Hi8 naar digitale videobestanden op de computer een video/analog capture card of een Tv-tuner kaart nodig.
De voorkeur wordt naar het schijnt gegeven aan de 2e optie omwille van de prijs.
Nu zoek ik winkels in de benelux die een uitgebreid assortiment aan dit soort materiaal hebben, kan iemand me helpen?
(Ps: Ik ben van Belgie :) )

Bedankt

Oscar
 
Laatst bewerkt:
Even een technisch aspect vergeten: ik heb Hewlett Packard, Pentium 4, Pentium D (indside)
 
Elke "winkel op de hoek".... [PC-shop, Dixons, Mediamarkt, Saturn, etc. + tientallen internetshops]

Google met: capture card of tv card of Pinnacle Dazzle [extern usb device]
 
Ik overweeg om de Pinnacle DVD Recorder te kopen, omwille van het feit dat zij ivm dit onderwerp het grootste assortiment aan materiaal bezitten.
Nu nog een één vraagje, heb ik hiervoor ook de Studio versie (9) nodig of kan gaat het editen etc... met andere programma's
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan