Problemen met branden met Nero Burning Rom

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonl

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2004
Berichten
141
Ik heb diverse film gedownload en wil deze branden met mijn sony brander op een dvd+rw rom.
Het programma waarmee ik dit probeer is Nero burning rom. In principe gaat alles goed tot het moment dat ik burn druk. Dan krijg ik de melding: " sorry your compilation cannot be written on this kind of disc. Please insert a disc of the correct type or modify the settings of your compilation to make it compatible with the current disc".
Dan staat er: Disc required for the compilation CD-R/RW.

Zo als ik het lees wil de brander op een cd-r/rw branden maar dat zal niet goed zijn.
Waar vind ik de "settings" om dvd in te stellen.

wie heeft de oplossing.
Bij voorbaat dank.
 
Zal wel een image zijn van een VCD of SVCD, die kun je inderdaad niet op een DVD branden, dat zijn 2 verschillende bestandssystemen, ISO9660 en UDF.

Haal de mpeg eruit en brand hem op DVD met Nero Vision.
 
Nero Vision

Ik probeer nu met Nero Vison express. Vlgs nero zal het 3 uur en enkele minuten duren voordat de cd gebrand is. Ik heb dit al eens eerder geprobeerd maar enkele minuten voor het einde springt die in een error. Afwachten maar wat er deze keer gebeurd.

current process 3 uur en 16 min.
totall process 3 uur en 26 min.

Ik zie het lampje van de brander niet branden en hoor deze idem dito niet branden oftewel de brander is muisstil.

Ik heb dus mijn twijfels of het wel goed gaat.
 
Hij wordt eerst gerecodeerd naar mpeg2, een VOB voor DVD, daarna gaat hij pas branden.

Qua kwaliteit ga je er niet vooruit, en een vcd of svcd wordt ook prima afgepeeld in DVD spelers.
 
Hij wordt eerst gerecodeerd naar mpeg2, een VOB voor DVD, daarna gaat hij pas branden.

Qua kwaliteit ga je er niet vooruit, en een vcd of svcd wordt ook prima afgepeeld in DVD spelers.


maar het is al een mpeg bestand.
 
brandproces niet gelukt

Uiteindelijk na enkele uren, komt de melding :
creating menus and transcoding streams.
Burning project onto the disc.

Dit proces nam ook zo'n twee uur in beslag. De brander gaf hierbij geen kick.
Tot 6 minuten voor het einde kreeg ik de melding:

Unable to preparing data for recording. Transcoding of videos failed. (internal error 2009039143).

Onder in de taakbalk kreeg ik ook de melding: onvoldoende schijfruimte.
Schijf C heeft nog maar 1,7 gb vrije ruimte.

Is het zo dat de film eerst nog eens in een directory op de harde schijf wordt gezet en dat ongeveer de laatste 10 minuten de film naar de dvd wordt gebrand.
Als dit zo is an zal dat waarschijnlijk de error zijn.

Ik hoor het graag van de experts onder jullie.
 
maar het is al een mpeg bestand.

Maar geen mpeg2, overigens dien je bij de instellingen op te geven waar de temp moet komen, daar kun je dan een partitie kiezen met voldoende ruimte.

En hoe heb je hem dan in Vision neergezet? eerst die mpeg eruit gehaald? zo ja, hoe?

Maare, waarom niet op een CD?
En welke versie van Nero gebruik je? en ook deze geüpdated tot het laatste versienummer?
 
Maar geen mpeg2, overigens dien je bij de instellingen op te geven waar de temp moet komen, daar kun je dan een partitie kiezen met voldoende ruimte.

En hoe heb je hem dan in Vision neergezet? eerst die mpeg eruit gehaald? zo ja, hoe?

Maare, waarom niet op een CD?
En welke versie van Nero gebruik je? en ook deze geüpdated tot het laatste versienummer?


is mpeg2 beslist noodzakelijk? Als mpeg bestand is de film uitstekend te zien in o.a. mediaplayer.
Ik kan de film ook als avi bestand laten branden. Want Nero converteert toch eerst?
Ook dan krijg ik aan het eind de error.

---------------------

Ik heb het nog een keer geprobeerd met een een bestand van ongeveer 300mb (een eigen gemaakt filmpje van mijn videocamera). Dit gaat prima. Het brandproces verloopt zoals het moet zonder fouten. Alleen de beeldkwaliteit is een stuk minder wanneer ik de dvd afspeel op de videorecorder.

---------------------
nu nog het branden van een speelfilm.

De temp, zo heb ik gezien, komt op schijf H waar voldoende ruimte is.

De versie is Nero 6

Wat bedoel je met cd. Op een cd van 700MB past die niet.
Een dvd-rom is toch bedoeld voor het branden van video's.
 
Laatst bewerkt:
Welke extensie heeft dat gedownloade filmbestand?

Verder lees ik geen antwoord op de eerder gestelde vraag hoe je die mpeg eruit hebt gehaald.:confused:

Als het idd een mpeg is kun je die gewoon op een CD zetten, die wordt prima afgespeeld op een DVD speler, je hoeft hem niet eerst weer om te zetten in een AVI.

Maar bij een image van een vcd kun je die zo met Nero branden als image, heb je ook die film op cd staan.

Ik snap nog steeds niet waarom je hem persee op DVD wilt hebben.:confused:

Door recoderen wordt de kwaliteit er echt niet beter op.
 
Welke extensie heeft dat gedownloade filmbestand?

Verder lees ik geen antwoord op de eerder gestelde vraag hoe je die mpeg eruit hebt gehaald.:confused:

Als het idd een mpeg is kun je die gewoon op een CD zetten, die wordt prima afgespeeld op een DVD speler, je hoeft hem niet eerst weer om te zetten in een AVI.

Maar bij een image van een vcd kun je die zo met Nero branden als image, heb je ook die film op cd staan.

Ik snap nog steeds niet waarom je hem persee op DVD wilt hebben.:confused:

Door recoderen wordt de kwaliteit er echt niet beter op.


Ik heb het nu met Nero 7 premium geprobeerd. Werkt perfect.

Ik snap niet wat je bedoelt met de mpeg eruit gehaald en waarom op dvd. Een cd is toch maar 700mb of ??.
Je zegt vcd. Dit is dus een cd bestemd voor video met een evengrote grote opslagcapaciteit als een dvd?
De film was avi en ik heb deze geconverteerd naar mpeg maar was helemaal niet nodig geweest. Wat is Mpeg2 ten opzichte van Mpeg?.
Nero 7 converteert zelf. Trouwens Nero 6 ook maar ik kreeg dus steeds de error. Het blijkt toch een schijfruimte probleem te zijn geweest. Bij Nero 7 is dit toch allemaal duidelijker aangegeven.
Dank voor de hulp maar geef nog even antwoord op mijn vragen.
 
Tja, als je gelijk had gezegt dat het een AVI was, daar maakt Nero Vision gewoon een DVD van, waarom dat niet wilde in Nero 6 is mij onduidelijk want dat heeft in principe niets met een cd of dvd te maken, een svcd is mpeg2 en een dvd ook.

Daar je met je topicstart begon over een film die niet op dvd wilde branden ging ik er van uit dat het een vcd of svcd image was, dan krijg je ook die melding.
Denk dat je toen de AVI rechtsstreeks op de DVD wilde branden, maar dat wil niet, een AVI kun je alleen rechtsstreeks op een CD branden, toen kon je al Nero Vision gebruiken.


Een VCD is een video cd met en *.dat file, wat eigenlijk een mpeg is, een svcd is een video cd met een *.mpeg2 file, die heeft een betere beeldkwaliteit.

Al met al, dat noemen ze langs elkaar heen praten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan