Betere codec dan ik nu heb

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clit13

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 jan 2001
Berichten
1.075
Beste...,

Mischien dat een dergelijke vraag al eens gesteld is, maar ik kan mijn vraag niet ergens terug vinden. Mocht hij dus dubbel zijn: excuses!

Momenteel gebruik ik DVD decrypter en AutoGK.
Geen idee welke codec ik heb, maar ik heb het volgende pakket geinstalleerd:
K-Lite Mega codec pack 2.1.0.

Ik wil al mijn DVD's (orgineel!) converteren zodat ik ze kan afspelen op mijn Streamium SLM5500.
Deze kan niet goed overweg met SRT ondertiteling bestanden en AutoGK kan deze perfect mergen met de film.

Maar over de kwaliteit van de film ben ik niet tevreden.
De uiteindelijke grootte van het AVI bestand interesseert me niet zo erg.

Hoe kan ik de maximale kwaliteit behalen maar zo zodat ik wel de ondertitels in de film gemerged krijg?

Als ik in AutoGK instel dat ik 100% quality wil, dan nog krijg ik af en toe ene erg pixelig beeld.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt!


groet,
Dave.
 
2x?

[off topic]

Excuus voor het twee keer plaatsen.
Beetje typisch.
Ik kreek een klusje tussendoor en toen ik het berichtje afmaakte moest ik oppnieuw inloggen.
Toen ik daarna op "Nieuwe vraag plaatsen" klikte, gebeurde er niets.
1 keer een wijziging in mijn bericht (een extra spatie) en toen kon ik het bericht wel plaatsen!

[on topic]
 
Even onder de aandacht brengen :)

Het gaat me overigens in bovenstaand bericht niet eens zozeer om wat ik fout doe (ik heb de handleiding precies gevolgd), maar meer welke codec de beste is.
Ook maakt het me niet veel uit dat er avi bestanden uit komen rollen van 2 GB per stuk, als de kwaliteit maar goed is.

Dank!
 
Vroeger deed ik het rippen van dvd's naar avi met DVDx2.0 en een aparte subripper.

ik gebruik altijd virtualdub om de subs te mergen met de avi in combi met de divx/xvid codec

Wat betreft de kwaliteit van de avi is sterk afhankelijk van de videobitrate die bij het rippen gekozen is.
Gemiddeld schommeld deze tussen de 700 en 1000bps.
Je raad het al hoe hoger de bitrate hoe beter de kwaliteit van de avi.
Echer een avi met lagere bitrate kan je wel met een hogere bitrate herschrijven maar de kwaliteit wordt er niet beter op.

Download gspot, daarmee kan je alle avi's inlezen en zien met welke codec die is gemaakt en gspot kan je ook alle geinstalleerde codecs laten zien.
 
Okay...
Zit er nog verschil in de codecs?
Het lijkt me namelijk dat een Divx codec.... een Divx codec is (en dat er dus niet meerdere Divx codecs zijn).

Ik zal Gspot eens downloaden, kijken wat ik kan bereiken.
Zoals aangegeven: ik gebruik alleen orginele dvd's, daar zit toch geen codec op? (of is "dvd" ook een codec?)
 
Even wachten hoor.
Eigenlijk zoek ik de beste codec waardoor ik de beste kwaliteit krijg.
Dus nog niet eens zozeer een programma om mee te rippen.
Tenzij natuurlijk de codec in het programma is ongebouwd...

Zit er in CinemaCraft dergelijke codecs?
Als ik het programma zie dan is het wel erg klein...
Tevens zie ik zo snel niet de mogelijkheid om een DVD te selecteren.

Bij DVDx2.0 is dat wel zo, maar zitten daar dan de codec's bij in?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan