PC Verbinden met TV

Status
Niet open voor verdere reacties.

krabat

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2004
Berichten
202
Hallo,

Weet iemand hoe ik eenvoudig (en goedkoop) mijn PC met mijn TV kan verbinden?

Ik heb een tv van ongeveer 15 jaar oud (Sony) en ik zou graag ipv een film op dvd branden de film op mijn pc afspelen en dat ik dan via de tv een film kan kijken.

Iemand een oplossing? :thumb:

groet, Krabat
 
Hallo,

Weet iemand hoe ik eenvoudig (en goedkoop) mijn PC met mijn TV kan verbinden?

Ik heb een tv van ongeveer 15 jaar oud (Sony) en ik zou graag ipv een film op dvd branden de film op mijn pc afspelen en dat ik dan via de tv een film kan kijken.

Iemand een oplossing? :thumb:

groet, Krabat

heeft je videokaart een TV out?
 
geen idee, hoe kom ik dat te weten?

Ik neem aan dat het niet mogelijk is als de videokaart geen tv-out heeft?
 
Moet het per se zo'n oude tv zijn, een optie zou met een nieuwe tv bijvoorbeeld ook kunnen zijn dat je een tv neemt met pcaansluiting. Of netwerk met tv in.
 
Ik ben zo gehecht aan mijn dikke oude Sony, die LCD beeldkwaliteit vind ik maar slecht (en plasma is weer zo stroomvretend).

Ik geniet er nog van zo lang zo lang er geen rook uit komt ;)
 
Ik ben zo gehecht aan mijn dikke oude Sony, die LCD beeldkwaliteit vind ik maar slecht (en plasma is weer zo stroomvretend).

Ik geniet er nog van zo lang zo lang er geen rook uit komt ;)

Die tweede alinea kan ik volgen, maar met die eerste alinea ben ik het allesbehalve eens.

lcd kwaliteit is best goed als je ver genoeg van je tv zit/staat/ligt, als je scherm niet overdreven groot is (groter dan 107 cm zou ik zeggen) en als je digitale tv hebt zeker niet.

plasma stroomvretend:D :D :D :D
dat een plasma meer verbruikt dan een lcd klopt, maar ik denk dat een moderne plasma veeeeeeeeeeel zuiniger is dan jou oude sonyXD
 
Ben bang dat het allemaal niet veel uitmaakt, indien dezelfde groote verbruikt een plasma net zoveel als een LCD, en is die Sony denklijk nog zuiniger.
 
Ben bang dat het allemaal niet veel uitmaakt, indien dezelfde groote verbruikt een plasma net zoveel als een LCD, en is die Sony denklijk nog zuiniger.

Een oude tv van meer dan 15 jaar oud, dus met beeldbuis! verbruikt sowieso meer dan een moderne plasma.
 
Leesvoer.

*Microdisplay rear projector: 0.11 to 0.15 watt per square inch
*LCD: 0.16 to 0.41 watt per square inch
*CRT: 0.25 to 0.40 watt per square inch
*Plasma: 0.30 to 0.39 watt per square inch

Mijn breedbeeld van 70cm verbruikt 72Watt en mijn oude Sony van 54cm verbruikte 90Watt, dus het klopt niet helemaal.

Overigens gaat een oude TV niet "meer" verbruiken, het rendement loopt terug en er wordt meer als warmte afgegeven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan