Pictogrammen pas na 20 minuten op bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

sysdata

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
62
Bij een computer van een kennis is onlangs een HP F380 geïnstalleerd.
Sinds de installatie van deze all-in-one start de PC eigenaardig op:

Het (lege) bureaublad komt op het scherm, en pas na +/- 20 minuten (soms een half uur, soms 10 min) verschijnen de pictogrammen en taakbalk in beeld.

Er is dan vervolgens prima met de PC te werken. Niks traag. Doet alles wat ie moet doen.
Maar dat je bij het opstarten zolang op de pictogrammen moet wachten is toch wel erg raar.

Heeft iemand een suggestie of een oplossing voor dit vreemd geval?

PS: m.b.v. de registercleaner van Powertools is het register voor alle zekerheid gecontroleerd en opgeschoond.
 
ter aanvulling:

PC is op virussen en spyware gecontroleerd.
HijackThis geeft ook geen vreemde items aan.

Via MsConfig zijn ook geen bijzondere opstart-items te ontdekken.
 
en als je het apparaat weer verwijderd dan doet de computer het wel goed ??
 
(nog) niet geprobeerd, maar het zou me niets verbazen dat ie dan goed werkt.

Maar ja, dat is natuurlijk niet echt een oplossing, want ze willen de printer/scanner wel kunnen gebruiken natuurlijk. En die doet het (na die 20 min. dan) ook uitstekend.

Het apparaaat staat niet bij mij, dus ik kan er nu niet direct aan werken.

Maar ik sta open voor suggesties en ideëen.
 
je zegt zelf dat het na die installatie is gekomen.
Dan zou ik het verwijderen.
Werkt het dan wel juist.......dan weet je in welke richting je moet zoeken.
 
Stel dat de PC na de deïnstallatie van de printer correct werkt, dan heb ik wel een goed draaiend systeem, maar dan kan er niet meer geprint en gescand worden.

Dat is dus niet een echte (volledige) oplossing.

En stel dat de PC dan wel inderdaad correct werkt, hoe kan ik dan vervolgens zien waarom de F380 niet geïnstalleerd kan worden?
 
Dan ga je naar de site van de leverancier en haal je daar de laatste drivers voor dat apparaat op.
Als het dan weer langzaam werkt dan weet je dat je daar niks aan kunt veranderen.
Dan is de koop van dat apparaat dus voor niks geweest.
is het een usb aansluiting ??
is wel eerst de software geinstalleerd en daarna pas de al in alles aangesloten.
 
De F380 is inderdaad een USB-apparaat en de installatie is volledig overeenkomstig de installatierichtlijnen uitgevoerd:
Eerst is de software geïnstalleerd en het apparaat pas aangesloten toen er gedurende de installatieprocedure om gevraagd werd.

Dat proces is ook zonder foutmeldingen verlopen.
 
je zou ook de usb stekker er eens kunnen uithalen en dan opstarten.
 
dan zou ik een conflict verwachten in drivers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan