Persoon uit foto knippen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tweet

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2007
Berichten
38
Eigenlijk heb ik een hele simpele vraag.

Kan kan ik een persoon het makkelijkste en mooiste uit een foto knippen? Bij mij worden de zijkanten het altijd zo blokkerig.
 
Is de foto op hoge resolutie en mag hij wat kleiner worden? Knip het dan inderdaad zo
fijn mogelijk uit met Paint, en plak het in Word. Wanneer je nu de afbeelding verkleint
worden de randen vloeiender. Écht een goed resultaat mag je alleen met professionele
software verwachten.

Ohja, in Word maak je dan dus een screenshot, die je weer in Paint plakt.
Waarschijnlijk wel bekend voor je.
 
Ik zou echt gaan voor een fotobewerkingsprogramma. Tien keet beter dan paint en zo.
 
Eerst met gratis proberen en kijk wat je er van vind denk ik;)
 
Ik gebruik zelf photoshop.Maar de randen worden dan dus gewoon hoeken.
 
Ik gebruik zelf Photoshop Elements. Hoe fijn het allemaal wordt verwerkt hangt af van de resolutie van de foto zelf.
 
Bij het uitknippen van personen kun je best Extraheren, aangezien je vaak te maken gaat krijgen met wapperend haar e.d.

Ga naar Filter >> Extraheren. Je zult merken dat het programma een heel eigen balk aanmaakt. Kies het gereedschap Randmarkering. Kies een bredere penseelgrootte om mee te beginnen (+/- 40px). [ Vink de optie "Slim markeren" pas aan als je op wat makkelijkere onderdelen bent dan zijn/haar haar.] Ga helemaal rond de uit te knippen persoon. Als je klaar bent, druk je op het emmertje en je zult zien dat de persoon een andere kleur krijgt. Als je dan op voorbeeld klikt, zie je wat het zal worden. Waarschijnlijk is het niet helemaal juist. Dan vink je Markering tonen weer aan en maak je met het gommetje de lijn weer wat dunner. Onderbreek de lijn niet! Gebruik als je bijna klaar bent de opties Overbodig verwijderen en Randen corrigeren.

Als je op OK klikt ga je terug naar Photoshop en de persoon is uitgeknipt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan