van video naar pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

mellie

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2007
Berichten
6
Helppppp,:confused:

ik ben nu al een hele tijd aan het zoeken op internet en begrijp de ballen van al die kabeltjes die geadviseerd worden. Kan iemand mij heel simpel uitleggen welke kabel ik nodig heb voor mijn video's over te zetten van video naar pc.

ik heb een sony digital handycam DCR-TVR320E PAL
ik heb een laptop van DELL INPIRON 6400

THNX:)
 
Ik zal aan me vader vragen hoe hij het doet, hij gebruikt in iedergeval dit.
 
Ik zal aan me vader vragen hoe hij het doet, hij gebruikt in iedergeval dit.

oke dank je wel voor je snelle reactie, ik heb zelf op de pc videoimpression van arcsoft, maar ik ben meer op zoek naar welke kabel ik moet hebben..
 
Maar die moviebox is een handigheidje, maar zitten er bij je camera zelf geen kabels?
 
Het zal niet aan de software of kabel liggen, maar aan de hardware. Wat gebruik je om het signaal IN de laptop te krijgen? De meeste laptops hebben alleen een video-OUT en daar heb je echt niets aan.
 
Maar die moviebox is een handigheidje, maar zitten er bij je camera zelf geen kabels?

nee kan ze in ieder geval niet vinden, alleen kabel van video naar tv.. ik heb veel gelezen over firewall kabel? en over 4/6 ? bedoelen ze daarmee hoeveel gaatjes erin de aansluiting zitten? Ja ik ben echt een leek hoor. en iedereen praat maar in vaktaal...op de camera zit een klein gaatje waar staat dv out. dat begrijp ik wel en op mijn laptop zitten usb aansluitingen maar ook zo'n zelfde aansluiting met 4 gaatjes met een nummer...? 1394
zegt jou dit iets?
 
Kan nog een probleempje worden... de camera heeft een IEEE 1394 [firewire] uitgang.... maar de Dell heeft geen firewire.. alleen maar usb.....
 
Het zal niet aan de software of kabel liggen, maar aan de hardware. Wat gebruik je om het signaal IN de laptop te krijgen? De meeste laptops hebben alleen een video-OUT en daar heb je echt niets aan.

ik heb nog niets geprobeerd, want dat is het juist, ben op zoek naar welke kabel ik moet hebben..:confused:
 
Kan nog een probleempje worden... de camera heeft een IEEE 1394 [firewire] uitgang.... maar de Dell heeft geen firewire.. alleen maar usb.....

ja op mijn dell staat dus bij een uitgang of ingang in ieder geval bij een opening...1394 !!! Dus heb ik het nou wel of niet?
 
Firewire dus.

http://support.sony-europe.com/dime/camcorders/D8/D8.aspx?l=nl&m=DCR-TRV320E

Daar vind je bij de FAQ "problemen met aansluiting...."

Als de laptop een Firewire aansluiting heeft moet je even kijken hoeveel aansluitingen deze heeft (handleiding) dat zijn er 4 of 6, dit geldt ook voor de camcorder.

Zijn ze beide 4 polig dan neem je een firewire kabel 4-4, is er eentje 6 polig dan neem je een 4-6 kabel enz.
 
Kan nog een probleempje worden... de camera heeft een IEEE 1394 [firewire] uitgang.... maar de Dell heeft geen firewire.. alleen maar usb.....

Ik zie toch echt in zijn bericht staan
camera zit een klein gaatje waar staat dv out. dat begrijp ik wel en op mijn laptop zitten usb aansluitingen maar ook zo'n zelfde aansluiting met 4 gaatjes met een nummer...? 1394

Zou dus gewoon moeten kunnen werken
 
Firewire dus.

http://support.sony-europe.com/dime/camcorders/D8/D8.aspx?l=nl&m=DCR-TRV320E

Daar vind je bij de FAQ "problemen met aansluiting...."

Als de laptop een Firewire aansluiting heeft moet je even kijken hoeveel aansluitingen deze heeft (handleiding) dat zijn er 4 of 6, dit geldt ook voor de camcorder.

Zijn ze beide 4 polig dan neem je een firewire kabel 4-4, is er eentje 6 polig dan neem je een 4-6 kabel enz.

Kijk en daar heb ik dus iets aan... dank je wel:D :thumb: Ik ga dus nu op zoek naar een firewire kabel 4/4...:love:
 
De Dell Inspiron 6400 is een soort "barebone" die in vele variaties op de markt is.. standaard zit er geen firewire op... als er bij 1 gat 1394 of firewire staat, heb je deze optie er dus bij gekregen.... dan is het een kwestie van 1 kabeltje... zie de bovengenoemde tips.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan