geluid te stil van mijn avi bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

dosje71

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Berichten
46
heb een avibestand gedownload,maar het geluid is te stil vergeleken bij mij andere avibestanden,ik heb al x aantal software gedownload,maar geen enkele die mij helpt,zelfs virtual dub heb ik al geprobeerd,maar het is nogal ingewikkeld:confused: ,doe ik de volume omhoog dan is het beeld niet meer goed:( ,ik zit me hier zot te piekeren,een andere oplossing is misschien:de audio kan ik eruithalen en de volume verhogen,dat is geen probleem,maar kan ik de audio in mijn avibestand plakken,ofzo?
 
schrijf de audio met virtualdub weg als wav bestand.
neem een externe audio editor zoals audacity.
verhoog hiermee de volume van de wav file(niet te hoog vanwege vervormen).
schrijf de nw wav weer weg en voeg die in virtualdub weer samen met de avi.
Het niet synchroon lopen van de audio zou niet mogen, dan is er iets mis met de instellingen van je audiobewerkingssoftware.
 
geluid van avi bestand is te stil

hi,bedankt voor de hulp,maar helaas ben ik een groentje op het gebied om te werken met virtualdub.schrijf de audio met virtualdub weg,als wav bestand(wil dat zeggen,dat ik save als wav moet gebruiken?),die externe audio editor(vind ik zelfs niet):confused: ,indien mij iemand wil helpen via mijn emailadress,zou ik dat ter zeerste apricieëren.:thumb:
dosje61 at hotmail.com
dank u bij voorbaat!!!!
 
Laatst bewerkt:
geluid te stil

dank voor je vlugge hulp,doch moet ik ik je mede delen dat ik het opgeef,doordat ik nu heel wat andere problemen met mijn pc heb:windows media player weigert mijn avibestanden nog af te spelen(uitgenomen mijn mpeg bestand van black sabbath:D ),nero start smart(nooit geen problemen mee gehad),weigert mijn videobestanden te branden,voorbeeld mijn within temptation bestand leest hij door,maar dan doet hij niks meer,geen waarschuwing ofzo,ten einde raad wilde ik systeemherstel inschakelen,maar ik kan die zelfs niet meer voor de maand augustus zetten,das toch raar hé:confused: ,ik kan wel lachen,maar eerlijk gezegd is het maar een groene lach:evil:
 
avi te stil + andere problemen

ben momenttel mijn avi bestanden aan het converteren naar mpeg,met het gratis maar heel trage converteer programma prism(what's in a name:D ),en waarempel mpeg speelt mediaplayer wel af en brand nero ook mpeg,voor mijn geluidsprobleem veronderstel ik dat ik vurtialdub mpeg zal moeten downloaden:D :rolleyes:
 
avi te stil + andere problemen

blijkbaar te vroeg gejuicht,prism doet het toch niet:confused:
ga ik werkelijk mijn pc,moeten naar begindatum weer installeren,zodat ik al mijn bestanden kwijt ben,pffff wat een werk:confused:
zoals gezegd brandt nero mijn avi bestanden niet meer en weigert windows media player ook de avi' af te spelen. hier eens de gegevens van een avibestand :
samenvatting:breedte:320 pixels,lengte 240 pixels,duur:0.04:15,bitverwerkingssnelheid:64kbps,geluidsindeling:mpeg layer 3,framesnelheid 30 frames/sec,gegevenssnelheid:36kbps,grote van beeldfragment:24 bits,videocompressie,divx
 
geluid te stil van mijn avi ~andere problemen

oef probleem is opgelost,ik kreeg nero premium 7 er niet af,dat heb ik met het tooltje general-clean tool verwiiderd,nero premium weer ingesteld daarna,hij kon mpeg bestanden wel branden,maar nog steeds geen avi bestanden,heb dan k-lite codec gedownload en nu doet hij het :D ,of het nu ligt aan mpeg-layer 3 of de dvix codec,dat weet ik niet,laat maar zeggen dat ik puur luck gehad heb:thumb: tja da geluidsprobleem,ik durf er echt niet meer aan beginnen,toch bedankt!!!!!!:)
 
sorry,dit probleem is niet opgelost,ik probeer het wel maar door codecs te installeren werktte windows media player 11 en nero 7 premium niet meer,ik heb de avi bestand verwijderd en een herstel moeten doen,toch bedankt voor de moeite om mij te helpen:D
 
we zijn nu anno 2009,ik heb nog eens geprobeerd:D,daar ik een videocompilatie wil maken van verschillende muziekclips,en ja hetzelfde probleem nog steeds de 1ne videoclip speelt stilder dan de andere:mad:,het zijn allemaal avi bestanden,dus dacht ik dat virtualdub het probleemloos zou kunnen,maar dan heeft hij volgende foutmelding:
virtualdub error
couldn't locate decompresor for format "DIV 3"(microsoft high-speed mpeg - 4 v3[hack:divx low motion])

virtualdub requires a video for windows(vfw)compatible codec to decompress video.directshow codecs,such as those used by windows media player,are not suitable.

amaai wat een uitleg,allemaal chinees voor mij:mad:,is de oplossing dicht denk je?
ik vraag mij af of er nu echt geen ander programma bestaat om gewoon de audio van een videobestand te verhogen,kan toch niet anders?waarom doet die virtual dub zo moeilijk,hahaha...(groene lach hoor).hopend op antwoord,groeten dosje!!!!;)
 
Bovenstaande probleem is opgelost:D
ik moest k lite codec instellen;):thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan