WMV comprimeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

CWhore

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2005
Berichten
99
Hallo,

Ik heb een soort fotosessie gemaakt in Pinnacle, en wil er een DVD van maken. Nu heb ik hem geexporteerd als .wmv alleen hij is nu 5,5 GB. Dit past niet op één DVD, terwijl ik dat wel wil. Ik heb voor het maken van die fotosessie alle foto's al verkleind van 4 Mb naar 400 Kb p/f. Alleen hij is nu nog steeds te groot.
Weet iemand hier misschien een oplossing voor? bijv. wmv comprimeren?
Ik heb al op google gezocht naar iets waarmee je wmv kan comprimeren, maar ik kan het niet echt vinden.

Hopelijk weet iemand een oplossing :(

Owja, opzich maakt het niet echt uit in wat voor formaat de DVD komt, alleen ik wil wel dat bijna iedereen de DVD zou kunnen afspelen, zonder verder iets te hoeven installeren. Daarom koos ik voor .wmv omdat iedereen wel windows media player heeft.
 
Laatst bewerkt:
wmv bestanden zijn al reeds gecomprimeerd, dus kleiner worden deze niet meer.
Ik ken pinnacle niet, kan deze dan niet het eindresultaat uitvoeren naar kant en klare dvdformaat of als mpeg2bestand(dvd)
 
Bedankt voor je reactie!
Ja, Pinnacle kan hem ook opslaan als mpeg-(2), maar is dat op iedere computer ook af te spelen? En ik geloof dat hij hem niet groter dan 720 x 540(?) kan opslaan, terwijl hij toch wel een beetje full screen eruit moet zien.
Ik weet niet of dat lukt met mpeg-2.

Groeten,

Arno
 
die mpeg2 bestand kan je door een dvdauthor halen en kan je een menu aan toevoegen waarna je die kan branden als dvdvideo met elk brandprogramma, zodat die op elke dvd speler in de huiskamer kan worden afgespeeld.

Ik heb zelf eens gestoeid met magix foto op cd/dvd deluxe en die was enorm uitgebreid met vele mogelijkheden met vrijwel alle mogelijke uitvoersoorten zoals vcd, svcd dvd etc.
 
Je kan in moviemaker kiezen voor aangepastte grootte, om dat te bereiken kies voor -Bestand->Filmbestand opslaan->kies voor 'Op deze computer'->kies een locatie (ergens op je harddisk dus)->klik dan in het volgende venster op 'meer opties weergeven'->kies dan bij 'best passend voor bestandsgrootte' de gewenste grootte (4300mb) en het zou goed moeten komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan