toegang tot windows script host is uitgeschakeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackall

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
11 feb 2002
Berichten
10.728
Besturingssysteem
windows 10, windows11
Office versie
2023
ik had al eerder een topic met deze vraag geopend, kan deze niet meer terugvinden en is nog steeds niet opgelost.

Foutmelding: toegang tot windows script host is op deze machine uitgeschakeld, neem contact op met de systeembeheerder.

Ik ben als beheerder aangemeld.
heb noscript.exe geprobeerd alsmede de 2 dll bestanden opnieuw registreren wat succesvol gedaan is. Daarnaast de fix laten lopen van dougknox, maar helaas en jammergenoeg blijf ik die melding houden.
Daarnaast met fajoxp de toegangsrechten zonder succes geprobeerd in te stellen.

Wie weet hoe ik die toegang kan inschakelen in xp pro(sp2)?
 
die had ik nog niet gelezen, maar kom ik ook niet verder mee.
Ik denk zelf dat ik het in het beveiligingsbeleid in het configscherm moet zoeken.
Maar waar en hoe?

doorlinken via de jouw opgegeven url kwam ik ook niet verder mee dan dit:
http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ytc49383.aspx
 
Ik wil deze topic graag nog onder aandacht brengen, probleem is nog steeds niet opgelost.
kan hierdoor bijv. printersoftware etc niet goed installeren.
 
Kijk maar eens goed je beveiligings software na of die de scripthost uitschakeld ipv Windows. Onder andere, sommige producten van Norton willen dat nog wel eens graag doen.
Ook zo'n programmaatje als "XP antiSpy" heeft deze default functie.. :confused:
 
dat is het 'm nu juist, norton heb ik niet dus die valt al af.
volgens de info staat de script op enabled, maar ik kan er nog steeds niks mee.

Het probleem is dat de toegang tot wscript.exe op dit systeem is uitgeschakeld, neem contact op met de systeembeheerder.

Ik heb al gezocht in de pc beveiling bij systeem beheer en services maar kan niets vinden wat te maken heeft mbt windows script host.

Het heeft dus volgens mij met toegangsrechten te maken. Maar hoe los ik dat nu precies op?
 
Heb je die bovenstaande link van Pete ook even gechecked??
Dat is namelijk zover ik weet de enige mogelijkheid om de script host uit te schakelen.

Standaard heeft windows deze sleutel niet, deze moet je daar zelf neerzetten of wordt door software daar aangemaakt...

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Script Host\Settings

Hier staat dan in het rechter veld de waarde "Enabled REG_DWORD 0x0000000(0)"
Die kan je deleten, als deze na een reboot weer terug is dan heb je een tweak programma of andere beveiligings software die deze sleutel opnieuw maakt..
En dan moet je zelf even zoeken in welke software die instelling zit.. :confused:
 
Laatst bewerkt:
[
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Script Host\Settings

Hier staat dan in het rechter veld de waarde "Enabled REG_DWORD 0x0000000(0)"
Die kan je deleten, als deze na een reboot weer terug is dan heb je een tweak programma of andere beveiligings software die deze sleutel opnieuw maakt..
En dan moet je zelf even zoeken in welke software die instelling zit.. :confused:[/QUOTE]

deze waarde stond inderdaad in het register, heb geen tweakprogramma lopen, misschien ooit eens getest.

heb in dit register 2 waardes vernaderd van 0 in 1 en nu is die melding weg.

hartstikke bedankt, nu kan ik eindelijk het een en ander opnieuw installeren.

topic kan dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan