Storing op geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

orestes3571

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2006
Berichten
6
Hallo

Ik heb sinds enkele dagen last van erge storing op alles wat uit mijn boxen komt. De storing treedt enkel op wanneer mijn harde schijf iets moet verwerken (openen van een programma, downloaden...); het ligt dus niet aan mijn boxen.

Tips?

Alvast bedankt!

Orestes
 
Je denkt dat het aan je harde schijf ligt, maar voor de zekerheid zou ik toch ook maar even de driver voor je geluidskaart opnieuw installeren, dat kan geen kwaad. Dan kan je in ieder geval bepaalde dingen uitsluiten.

Als tweede optie zou ik even, als je dat hebt, een andere harde schijf erbij pakken, en aansluiten. Blijft het probleem zich voordoen, dan ligt het niet aan de harde schijf.
Is de storing echter weg, dan ligt het dus wel aan je schijf, en zal je een andere schijf moeten kopen. Maar ik kan me niet echt voorstellen dat een harde schijf invloed heeft op je geluidskaart.

Succes ermee!
 
Bedankt daarvoor! Zou je mij kunnen zeggen hoe ik de geluidskaart kan herinstalleren?

Orestes
 
(Als je met je rechtermuisknop op 'Deze Computer' klikt, en vervolgens 'Eigenschappen'. Dan verschijnt er een klein venstertje waarin je naar het tabblad 'Hardware' moet gaan, en klik vervolgens op 'Apparaatbeheer'.
Dan opent zich een ander venstertje, en moet je op 'Besturing voor geluid, video en spelletjes' drukken, ergens zie je dan in het rijtje iets met 'audio' staan, rechtermuisknop>installatie ongedaan maken.
Als het goed is gaat je pc nu zeuren dat er nieuwe hardware is gevonden, zo niet, start dan je pc ff opnieuw op.

Als het goed is heb je bij je moederbord, een cd gekregen met daarop een audio driver.(Stuurprogrammaatje voor je geluidskaart die je opnieuw gaat installeren). Zo niet, ga dan even naar de website van je geluidskaart fabrikant, en dan bij Downloads > Drivers. Daar kun je hem namelijk ook meestal (eigenlijk altijd), downloaden. Vervolgens voer je die setup, dus van de cd óf van de website uit, en zodoende wordt het stuurprogramma opnieuw geinstalleerd.
Als dat is gebeurd, is je geluidskaart opnieuw geinstalleerd. En kun je kijken of het nu werkt. Zo niet, kijk dan even in mijn vorige bericht.

Succes ermee!!
 
Ik heb de geluidskaart opnieuw geïnstalleerd, maar de storing is er nog steeds. Een tweede harde schijf heb ik niet...

Orestes
 
Hm..je hebt ook in huis geen ándere computer? Want dan zou je die gewoon even van een andere computer kunnen gebruiken. En daarna weer er terug in kunnen zetten.
 
Nee, jammer genoeg niet. Een vriend van mij heeft wel nog een externe harde schijf, bedenk ik net. Kan ik wat daarmee?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan