onvoldoende virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fleur12

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
314
Mijn pc geeft steeds aan dat het geen virtueelgeheugen meer heeft, wat kan ik hieraan doen ? Hoe komt dit ? Wat is dit ?
 
Virtueel geheugen, ook wel pagefile genoemd, is een stukje op de harde schijf dat door Windows gebruikt wordt zodra de beschikbare RAM tekort schiet [kort gezegd]... Je kunt dit instellen bij Deze Computer -> [rechts klikken] eigenschappen -> geavanceerd -> prestaties -> instellingen -> geavanceerd -> virtueel geheugen..... het door Windows laten instellen is het eenvoudigst...
 
Ok maar hij geeft dus nu steeds aan dat het te vol is wat moet ik nu doen ?
 
Is je harde schijf vol? Als je de swapfile [weer een andere naam voor virtueel geheugen] door Windows laat beheren, zet deze hem automatisch op 1,5x de hoeveelheid RAM die je hebt, en past dat dan verder aan......
Wanneer meldt Windows dit? Bij een spel?
 
Deze melding krijg je ook als je wisselbestand is gefragmenteerd, overigens is het virtueel geheugen het vrije intern geheugen plus je wisselbestand, tevens is juist door het beheren door windows het probleem ontstaan, die fragmentatie.

Zet het wisselbestand op 0, wel voor instellen kiezen, reboot, en zet dat wisselbestand op een vaste waarde, dus minimaal en maximaal op 750mb. dat is ruim voldoende voor alle toepassingen.

Hier lees je hoe of waar je dat kunt doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan